مخزن هوا  یا به بیان دیگر تانک ذخیره‌ی هوای فشرده، به نوعی گیرنده های هوای فشرده هستند؛ یعنی واسطی میان کمپرسور و تجهیزات پنوماتیک و لوله های آن هستند. از آن ها به منظور کاهش دادن افت فشار موجود در سیستم پیش از ورود آن فشار به لوله ها و تجهیزات استفاده می‌کنند؛ که این امر موجب افزایش کارایی یا بازده عملکرد کمپرسور می‌شود.

مخزن های هوا یا تانک ذخیره هوای فشرده، از مهم ترین اجزای مورد استفاده در سیستم تولید هوای فشرده می‌باشد که وجود آن در این قبیل سیستم ها لازم و ضروریست؛ ولی متاسفانه معمولا مورد توجه قرار نمی‌گیرند. این مخازن هوای فشرده به دلیل حساسیت و اهمیتی که دارند، می‌بایست از استاندارد های خاصی  برای میزان فشار کاری و اندازه‌ی آن استفاده کنند؛ وگرنه امکان ترکیدن مخزن هوا یا سایر حوادث جبران ناپذیر می‌باشد.

انواع مخزن نگهدارنده هوا

     مخازن یا تانک های نگهدارنده‌ی هوا در سایز های مختلفی وجود دارند؛ که آن ها را با معیاری از قبیل لیتر که همان میزان ذخیره‌ی آن ها است بیان می‌کنند؛ همچنین معیار دیگری برای میزان فشار قابل تولید یا ذخیره می‌باشد، که آن فشار بر حسب بار ( هر بار معادل 100 کیلو پاسکال یا 1 اتمسفر می‌باشد.) بیان می‌شود. این معیار های مختلف ویژگی های مختلفی نیز به این مخازن هوا می‌دهند؛ برای مثال کاهش اندازه‌ی آن ها موجب ایجاد کمپرسورهایی تحت عنوان "مخزن همراه" ‌می‌شود؛ که در آن ها مخزن هوا و کمپرسور باهم یک پکیج را تشکیل می‌دهند، به صورتی که کمپرسور بر روی مخزن سوار می‌شود.

از این مدل کمپرسورها که از آن ها به عنوان همراه تانک یاد می‌شود، به دلیل ابعاد و ساختار کوچک تر آن ها نسبت به سایر کمپرسور ها در مکان هایی که از ابعاد کوچکتری برخوردارند استفاده می‌شود. در ضمن هزینه های نصب و راه اندازی این کمپرسور ها که مخزن هوا و کمپرسور باهم هستند، بسیار کمتر از کمپرسور های دیگر می‌باشد. هوامدار عرضه کننده انواع کمپرسور ومخزن هوای فشرده با کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد.

تماس با ما

آدرس كارخانه : تهران ، شهرك صنعتي چهاردانگه،‌مجتمع صنفي سهند،‌سوله هاي بنقش، پلاك 3/805

دفتر مركزي :تهران, خیابان آزادی شماره 308 واحد 13

تلفن : ٦٦٨٣٢٧٧٠ -  ٦٦٨٨٤٣٠٥ - ٦٦٨٦٧٢٠٧

فکس: ٦٦٨٦٤٥٧٢

پست الکترونیک:  info@havamadar.com

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 654
نمایش همه
علاقه مندی ها ()