جوشکاری در واقع اتصال دو یا چند قطعه فلزی و یا غیر فلزی است که بر اثر ذوب این قطعات و ترکیب آنها انجام می شود و دو قطعه به یکدیگر متصل می شوند. در فرایند جوشکاری قطعات داخلی انواع دستگاه جوش وظایف متفاوتی برعهده دارند. علاوه بر قطعات داخلی که اساس کار جوشکاری هستند، لوازم دیگری نیز در کنار جوشکار باید وجود داشته باشد تا جوشکار بتواند به راحتی کار را انجام دهد.

برای انجام کار با دستگاه های جوشکاری مختلف، متعلقات و تجهیزات ضروری برای پیشبرد عملیات عبارت هستند از؛

  • کابل جوشکاری: این کابل یکی از اجزای اصلی دستگاه است که با توجه به جریان موردنیاز انتخاب می شود. به دلیل هدایت الکتریکی بالا، استحکام زیاد و انعطاف پذیری برای این کار از کابل افشان استفاده می کنند. برای اتصال کابل به ترمینال از قطعه ای به نام کابلشو استفاده می کنند.
  • انبر جوشکاری: از این وسیله برای نگهداری الکترود استفاده می کنند و دارای یک مغزی از جنس آلیاژ مس و روکش عایق از جنس لاستیک یا فیبر فشرده می باشد. برای نگهداری الکترود به صورت زاویه دار انبر دارای شیار است.
  • رابط کابل: برای اتصال کابل ها به انبر و یا به یکدیگر از رابط ها استفاده می کنند. به دلیل استحکام بالا و هدایت الکتریکی مناسب رابط ها را از جنس مس، آلومینیوم و یا فولاد می سازند.
  • موقعیت دهنده: برای آن که قطعه مورد نظر برای جوشکاری به طور مناسب قرار گیری و نگهداری شود از این وسیله استفاده می شود.
  • گیره اتصال: از این قطعه برای اتصال قطعه مورد نظر برای جوشکاری و تکمیل مدار جوشکاری استفاده می شود. این قطعه باید دارای استحکام و مقاومت و همچنین قابلیت هدایت الکتریکی بالایی باشد.

در نتیجه علاوه بر قطعات داخلی دستگاه جوش، باید برای انتخاب لوازم جانبی دیگر که مورد نیاز جوشکاری است نیز اهمیت قائل شد تا کیفیت جوشکاری به حد بالایی برسد. تمام تجهیزات و قطعات انواع دستگاه جوش را می توانید به راحتی از فروشگاه ابزار آذین خریداری نمایید.

برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما در ابزار آذین از راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید.

آدرس : تهران ، نرسیده به میدان حسن آباد ، کوچه شجاعی، بن بست جمالدار2، پلاک30 ، واحد3

شماره تماس : 66723616-021 /66171735-021

ایمیل : info@abzarazin.com

همراه : 09125483995

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 643
نمایش همه
علاقه مندی ها ()