ونتیلاتور از جمله دستگاه های تنس مصنوعی است که در محیط های درمانی چون بیمارستان ها، درمانگاه و آمبولانس از مزایای آن استفاده می نمایند. در واقع مراکز پزشکی برای تجهیز نمودن مجموعۀ خود به طور قطع نیاز به خرید ونتیلاتور متناسب با نیاز بیماران مختلف دارند. امروزه بیماری های متعددی مشاهده می شود که با مشکلات تنفسی روبرو هستند و برای ادامۀ حیات و بهبود وضعیت جسمانی خود نیاز مبرم به استفاده از دستگاه های تنفس مصنوعی چون ونتیلاتور دارند. بدین وسیله می توانند وضعیت بیمار را ثابت نگه دارند و از مزمن و حاد شدن بیماری جلوگیری کنند.

تجهیزات پزشکی بارمان سال هاست که در زمینۀ تأمین و فروش تجهیزات پزشکی بیمارستانی در تهران فعالیت می کند. از این رو به منظور سهولت در خدمات رسانی به مشتریان، امکان سفارش اینترنتی ونتیلاتور و سایر تجهیزات پزشکی موجود در این مجموعه را به صورت تضمینی بوجود آورده است.

کاربرد دستگاه ونتیلاتور

کاربرد ونتیلاتور برای بیمارانی است که با مشکلات تنفسی روبرو هستند و برای بهبود وضعیت و توقف روند بیماری به طور کامل از مزایای این دستگاه تنفسی استفاده می نمایند. عملکرد ونتیلاتور به نحوی است که در قسمت ریه دمیده می شود و پس از مدت زمان کوتاهی مکث، عمل بازدم را به طور خودکار انجام می دهد. در واقع همانند عملکرد طبیعی دم و بازدم می باشد و تهویۀ مصنوعی را با استفاده از لوله گذاری تراشه که برای دستگاه تعبیه نموده اند، انجام می دهد. بدین وسیله با استفاده از دستگاه های پیشرفته که مجهز به پردازنده های هوشمند هستند، عملیات تنقس مصنوعی برای بیمار آغاز می شود و روند تأمین اکسیژن برای آنان شروع می شود.

در حال حاضر شاهد فروش انواع ونتیلاتور چون ونتیلاتور فشار منفی و ونتیلاتور فشار مثبت می باشیم، که هر کدام از آنها متناسب با کاربردی که برای آنها تعریف شده است، خریداری شده و به کار برده می شود.

کاربرد اولیۀ دستگاه ونتیلاتور فشار منفی در زمان همه گیری بیماری فلج اطفال بود. شکل ظاهری این ونتیلاتور به نحوی بود که تمام قسمت قفسه سینه بجز سر و گردن را می پوشاند و هنگام عمل دَم، هوای داخل محفظه خالی شده و بدین وسیله فشار منفی در داخل محفظه صورت می گیرد و منجربه کشیده شدن دیوارۀ قفسۀ سینه به سمت بیرون و در نهایت اتساع ناحیۀ سینه می شود. بنابراین به فرد درعمل دم و بازدم کمک می کند.

از مهمترین مزایای ونتیلاتور فشار منفی می توان به عدم نیاز به راه هوایی مصنوعی، اصلاح عملکرد اکسیژناسیون در بیماری های تنفسی انسداد ریه، کاهش نیاز به استفاده از شل کنندۀ عضلانی و کار تنفس متناوب اشاره نمود.

از جمله معایب این نوع ونتیلاتور می توان به سختی استریل کردن و رعایت اصول بهداشتی، کاهش تحرک بیمار، ایجاد زخم فشاری برای قسمت قفسه سینه به دلیل استفاده از جلیقۀ مخصوص و عدم استفاده از آن برای هر نوع نارسایی های تنفسی اشاره کرد. خرید اکسیژن ساز را ارزان انجام دهید.

ونتیلاتور فشار مثبت، ونتیلاتور حجم ثابت، ونتیلاتور زمان ثابت و ونتیلاتور فرکانس بالا از انواع ونتیلاتور فشار مثبت می باشند. با استفاده از ونتیلاتور فشار مثبت هنگام عمل دَم، گاز با فشاری بیشتر از فشار اتمسفر به داخل ریه ها به جریان انداخته می شود و یک فشار آلوئولی مثبت را ایجاد می کند و باعث اتساع قفسۀ سینه می شود. استفاده از لولۀ تراشه یا همان تراکستومی کاف دار در این روش برای عملیات تهویه لازم و ضروری است. عملکرد ونتیلاتور فشار مثبت طی چهار فاز دَم، تغییر دَم به بازدم، بازدم و تغییر از بازدم به دَم صورت می گیرد تا یک سیکل ونتیلاتوری برای بیمار صورت می گیرد.

برای خرید انواع ونتیلاتور که جزء یکی از کاربردی ترین تجهیزات پزشکی است، می توانید به تجهیزات پزشکی بارمان مراجعه نمائید.

 

 تجهیزات پزشکی بارمان

آدرس : تهران ،میدان توحید،خیابان فرصت شیرازی ،پلاک 49

ایمیل: MEDICAL.RASOOLI@GMAIL.COM

شماره تماس : 09129368456-02166490674  -02166122397

فکس : 02166940674

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 729
نمایش همه
علاقه مندی ها ()