تمرین HIIT چیست؟

تمرین HIIT یا تمرین متناوب با شدت بالا به تمرینی گفته می‌شود که در مدت‌زمان بسیار کوتاهی انجام خواهد شد. از مزیت‌های این تمرین این است که بعد از زمان کمی می‌توانید، بیشترین مقدار کالری سوزی را تجربه کنید. در واقع در تمرینات شدت بالا شما بیشترین فشار را در تمرین به خود وارد می‌کنید.

 جالب است بدانید که دویدن روی تردمیل باشگاهی  به معنی دویدن با سرعت بالا و فشار واردکردن به بدن است. در واقع به‌وسیله این تمرین‌ هم فشارهای زیادی به خود وارد می‌کنید و هم زمانی را نیز برای استراحت کردن اختصاص می‌دهید. با مقایسه تردمیل‌های باشگاهی در هایپرجیم می‌توانید، اطلاعات خود را در مورد چگونگی تمرین کردن با این دستگاه‌ها بیشتر کنید.

شروع تمرینی هیجان‌انگیز با تردمیل باشگاهی

شما نیز ممکن است که مانند بسیاری از افراد دیگر به باشگاه بروید و بخواهید از تجهیزات ورزشی باشگاه‌ها استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید، تردمیل‌های باشگاهی به‌عنوان دستگاه‌های کاربردی مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند.

 خوب است بدانید که شما می‌توانید، تمرینات هیجان‌انگیزی را روی تردمیل باشگاهی انجام دهید و از مزایای فوق‌العاده تمرین‌کردن بهره‌مند شوید. در این مقاله قصد داریم که تمرینی هیجان‌انگیز به نام HIIT  ،تمرین متناوب با شدت بالا، را مورد بررسی قرار دهیم.

چرا تمرینات متناوب با شدت بالا روی تردمیل باشگاهی مؤثر هستند؟

خوب است بدانید که تمرین متناوب با شدت بالا روی اکسیژن بدن تأثیر بسیار خوبی می‌گذارد. برخی از ورزشکاران حرفه‌ای معتقد هستند که این نوع تمرین سبب بهبود اکسیژن بدن می‌شود. در واقع تأثیری که این تمرین روی اکسیژن بدن می‌گذارد، از تمرین‌های استقامتی بالاتر است.

علاوه بر این تمرین متناوب که شدت بالایی دارد، برای بهبود سلامت قلب نیز گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود. زمانی که استقامت عضلات قلب خود را افزایش می‌دهید، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز به همان میزان کم می‌شود. این تمرین نه‌تنها ضربان قلب شما را بیشتر می‌کند، بلکه سبب افزایش استقامت ماهیچه‌ها نیز خواهد شد.

در این صورت بدن اکسیژن را به طور مؤثر به قسمت‌های مختلف می‌فرستد. به‌طورکلی این تمرین مفید دو هدف کلی دارد. به‌وسیله آن هم مقاومت درونی بدن مانند قلب و ریه‌ها افزایش پیدا می‌کند و هم استقامت عضلات بیشتر می‌شود.

 خوب است بدانید که این تمرین تأثیر بسیار خوبی بر عضله‌سازی نیز دارد. از طرفی دیگر فوایدی که از انجام این تمرین دریافت می‌کنید، رابطه مستقیمی با سلامت بدن شما دارد. همچنین شایان ذکر است که تمرین متناوب با شدت بالا به ابزارها و تجهیزات سنگین یا استراتژی‌های خاص نیاز ندارد. از مزیت‌های این تمرین منعطف بودن آن محسوب می‌شود. زیرا شما به‌راحتی قادر هستید که این تمرین را در موقعیت‌های گوناگون انجام دهید. در این شرایط تمام تمرکز شما روی حرکت و دویدن است و شرایط دیگر مانند آب‌وهوا برای شما اهمیت ندارد.

تمرین متناوب با شدت بالا چگونه عملکرد ورزشکاران را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به طور حرفه‌ای ورزش‌کردن را دنبال می‌کنید، خوب است بدانید که به‌راحتی می‌توانید، از فواید بیشمار تمرین متناوب با شدت بالا یا HIIT بهره‌مند شوید. در این شرایط به شما پیشنهاد می‌شود که فشار بیشتری را به بدن وارد کنید.

زمانی که به بدن فشار وارد می‌شود، نه‌تنها کالری‌های بیشتری سوزانده خواهد شد، بلکه استقامت و مقاومت بدن نیز افزایش پیدا می‌کند. در واقع این تمرین سبب می‌شود که بدن عملکرد بهتری داشته باشد. خوب است بدانید که با انجام این نوع تمرین جریان خون نیز بهبود می‌یابد.

گرم کردن روی تردمیل باشگاهی

زمانی که حس کردید، برای تمرین آماده هستید، روی تردمیل باشگاهی قرار بگیرید و گرم کردن بدن را آغاز کنید. برای انجام تمرین متناوب با شدت بالا به‌هیچ‌عنوان روی تردمیل‌های باشگاهی نپرید، زیرا امکان دارد با آسیب‌ها و صدمه‌های جبران‌ناپذیری مواجه شوید. بهتر است که به‌آرامی روی تردمیل باشگاهی راه بروید یا بدوید.

 سرعتی که در آن احساس راحتی می‌کنید را برای خود مشخص کنید. راه‌رفتن و دویدن آهسته را به‌مدت 5 دقیقه ادامه دهید. بعد از 5 دقیقه باید گرمی عضلات و ماهیچه‌های خود را حس کنید. این شرایط بهترین زمان برای آغاز کردن تمرین متناوب شدت بالا محسوب می‌شود.

نمونه‌ای از تمرین متناوب با شدت بالا روی تردمیل باشگاهی

در این قسمت قصد داریم که شما را با یک نمونه از تمرین متناوب با شدت بالا یا همان   HIIT آشنا کنیم. برای اینکه بهترین نتیجه را از انجام آن دریافت کنید، بهتر است که بادقت تمامی مراحل را روی تردمیل باشگاهی انجام دهید.

- به مدت 5 دقیقه بدن خود را گرم کنید.

- 30 ثانیه با بیشترین شدت و تلاش یا فشار 70 درصد بدوید.

- به مدت 2 دقیقه استراحت کنید. پیشنهاد می‌شود که سرعت خود را کاهش دهید و به‌آرامی راه بروید یا بدوید.

- بار دیگر به مدت 30 ثانیه بدوید. در این مرحله باید فشار بیشتری را نزدیک به 80 درصد به بدن خود وارد کنید.

- دوباره برای 2 دقیقه سرعت خود را کم کنید و آهسته راه بروید.

- در این مرحله باید فشار را تا 85 درصد افزایش دهید و 30 ثانیه به بیشترین سرعت بدوید.

این مراحل  را تا هنگامی که بیشترین فشار یعنی فشار 100 درصدی به بدن وارد شود، تکرار کنید. در آخر نیز باید به مدت 5 دقیقه بدن خود را سرد کنید و عضلات را منبسط کنید.

نکات مهمی که باید قبل از تمرین متناوب با شدت بالا روی تردمیل باشگاهی رعایت کنید

درصورتی‌که به بیماری خاصی مبتلا هستید یا از محدودیت‌های حرکتی رنج می‌برید، بهتر است که قبل از انجام این نوع تمرین روی تردمیل باشگاهی با پزشک خود مشورت کنید. زیرا امکان دارد که تمرین مورد نظر خطراتی را برای شما ایجاد کند. فروش تردمیل خانگی را از سایت هایپرجیم در انواع جدید انجام دهید.

مطالعات نشان می‌دهند که گاهی اوقات تمرین متناوب با شدت بالا روی تردمیل‌های باشگاهی آسیب‌هایی را برای شما به همراه خواهد داشت. این صدمه‌ها برای افراد مبتدی یا کسانی که آمادگی جسمانی ندارند، بیشتر هستند. برای دور ماندن از این آسیب‌ها بهتر است که بهترین حالت راه‌رفتن و دویدن را با سرعت و شیب تعیین شده برای خود در نظر بگیرید.

کلام آخر

تردمیل‌های باشگاهی به‌عنوان یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین دستگاه‌های ورزشی مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. شما نیز می‌توانید، تمرینات مختلف و هیجان‌انگیزی را روی تردمیل باشگاهی انجام دهید. یکی از این تمرینات، تمرین متناوب با شدت بالا نام دارد که فواید زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. فقط باید هنگام انجام این تمرین روی تردمیل‌های باشگاهی کمی دقت کنید که از خطرات و آسیب‌های احتمالی دور بمانید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 311
نمایش همه
علاقه مندی ها ()