با استفاده درست از تردمیل‌ها شما به‌راحتی می‌توانید، به نتیجه دلخواه خود در مدت‌زمان مشخصی برسید. اما گاهی اوقات ممکن است که شما نیز مانند بسیاری از افراد دیگر اشتباهاتی را به هنگام استفاده از این دستگاه انجام دهید. مسلماً پایبند نبودن به اصول و روش‌های مناسب استفاده از تردمیل می‌تواند، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به شما وارد کند. در نتیجه به شما پیشنهاد می‌شود که از اشتباهات در کار با  تردمیل پرهیز کنید.

اشتباهات رایج در کار با تردمیل‌ها

همان‌طور که می‌دانید، تردمیل به‌عنوان دستگاه ورزشی کاربردی مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، بهتر است که با اصول مناسب تمرین با تردمیل‌ها آشنا شوید. زیرا امکان دارد که شما هم برخی از اشتباهات در کار با تردمیل‌ها را تجربه کنید.

در این شرایط نه‌تنها نمی‌توانید، به نتیجه دلخواه خود برسید، بلکه به حتم صدمه‌های جدی را به بدن خود وارد خواهید کرد. با خرید تردمیل‌ها از هایپرجیم و دنبال کردن اصول کار با این دستگاه ورزشی به هدف خود خواهید رسید.

1- گرم کردن را فراموش نکنید

بهتر است قبل از اینکه دویدن روی تردمیل را آغاز کنید، به مدت 5 دقیقه بدن خود را گرم کنید. در واقع زمانی که بدن خود را گرم می‌کنید، ضربان قلب و گردش خون را افزایش می‌دهید. همچنین خوب است بدانید که در این شرایط خون بیشتری به ماهیچه‌های شما نیز وارد خواهد شد. برای گرم کردن بدن خود بهتر است که تمرین‌های کششی را انجام دهید. با منقبض کردن عضلات خود هم آنها را برای تمرین‌کردن آماده می‌کنید و هم از آسیب‌های احتمالی دور خواهید ماند.

2- کفش مناسب بپوشید

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در کار با تردمیل‌ها، پوشیدن کفش نامناسب محسوب می‌شود. استفاده از کفش‌های نامناسب نه‌تنها شما را آزار می‌دهد، بلکه خطرات بسیار زیادی را برای سلامت شما به همراه خواهد داشت. در واقع پوشیدن کفش مناسب روی تردمیل هم درد شما را کمتر می‌کند و هم سبب می‌شود که شما زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید. کفش‌هایی که کیفیت مناسبی دارند، به انگشتان پای شما فشار وارد نمی‌کنند.

3- پای خود را نکوبید

زمانی که قصد دارید، روی تردمیل را بروید یا بدوید، به‌هیچ‌عنوان پاهای خود را محکم نکوبید. در واقع کوبیدن پا نه‌تنها سبب خراب‌شدن دستگاه شما می‌شود، بلکه آسیب‌های زیادی را به پای شما نیز وارد خواهد کرد. در نتیجه به شما پیشنهاد می‌شود که به‌آرامی بدوید. در این شرایط هم طول عمر دستگاه خود را بالا می‌برید و هم سلامت جسم خود را حفظ می‌کنید. با خرید تردمیل‌ها از هایپرجیم و دنبال کردن اصول، تمرین مفیدی را تجربه خواهد کرد.

4- از یک برنامه خاص استفاده نکنید

یکی دیگر از اشتباهات در کار با تردمیل‌ها، دنبال کردن یک برنامه همیشگی است. در واقع زمانی که شما همیشه یک روتین خاص را روی دستگاه انجام می‌دهید، بدن شما به‌تدریج به آن عادت می‌کند. در این صورت نه‌تنها کالری کمتری سوزانده می‌شود، بلکه تمرین هیچ فایده برای شما به همراه نخواهد داشت. در این شرایط به شما پیشنهاد می‌شود که سرعت خود را تغییر دهید و از برنامه‌های تمرینی متنوع استفاده کنید.

5-به پاهای خود نگاه نکنید

گاهی اوقات اشتباهات در کار با تردمیل‌ها آن‌قدر ساده هستند که ممکن است شما متوجه آنها نشوید. در هنگام دویدن و تمرین‌کردن روی تردمیل به‌هیچ‌عنوان به پاهای خود نگاه نکنید. در واقع با این اشتباه امکان دارد که تعادل خود را از دست بدهید و بیفتید. همچنین در این شرایط فشار زیادی به گردن شما نیز وارد خواهد شد. به‌جای این کار بهتر است که سر خود را صاف نگه دارید و با باز نگه‌داشتن سینه به سمت روبه‌رو نگاه کنید.

6- گام‌های خود را روی تردمیل به طور مداوم تغییر ندهید

زمانی که می‌خواهید، روی تردمیل تمرین کنید، بهتر است که طول گام خود را با سرعت دستگاه تنظیم کنید. هنگامی که طول گام‌های شما مرتباً تغییر می‌کند، انرژی بیشتری را صرف خواهید کرد. علاوه بر این شما قادر به ادامه تمرین نخواهید بود. برای اینکه از این اشتباه پرهیز کنید، همیشه طول گام یکسانی را برای دویدن و راه‌رفتن خود در نظر بگیرید که بتوانید در مدت‌زمان مشخصی به نتیجه دلخواه خود برسید.

7- دسته‌های تردمیل را به طور مداوم نگیرید

یکی از اشتباهات در کار با تردمیل‌ها این است که شما به طور مداوم دسته‌های تردمیل را نگه می‌دارید. برای اینکه بتوانید، عملکرد خود را هنگام دویدن یا پیاده‌روی افزایش دهید، بهتر است که هنگام تمرین با دستگاه، دست‌ها با پاها حرکت کنند. اما زمانی که دسته‌های تردمیل‌ها را نگه می‌دارید، نمی‌توانید دست‌ها را در کنار بدن حرکت دهید. برای حل این مشکل به شما پیشنهاد می‌شود که به‌تدریج دست‌ها را از دستگیره‌ها جدا کنید و متناسب با تمرین و سرعت خود آنها را حرکت دهید. خرید تردمیل خانگی را با قیمت ارزان انجام دهید.

8-از شیب زیاد در تردمیل استفاده نکنید

از اشتباهات در کار با تردمیل‌ها استفاده از شیب زیاد محسوب می‌شود. خوب است بدانید که استفاده از شیب زیاد در هنگام دویدن و تمرین‌کردن روی تردمیل‌ها سبب ایجاد دردهایی در کمر و زانوهای شما خواهد شد. در نتیجه به شما پیشنهاد می‌شود که تعادل را رعایت کنید و بیش از حد از شیب استفاده نکنید.

کلام آخر

همان‌طور که در قسمت‌های بالاتر بیان کردیم، تردمیل‌ها دستگاه‌های ورزشی بسیار کاربردی محسوب می‌شوند که توانسته‌اند، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کنند. گاهی اوقات امکان دارد که شما متوجه اشتباهات در کار با تردمیل‌ها نباشید. این اشتباهات در درازمدت آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای شما به همراه خواهند داشت. در نتیجه به شما پیشنهاد می‌شود که با پایبند بودن به اصول تمرین با تردمیل از اشتباهات پرهیز کنید. در این شرایط هم سلامت جسم خود را حفظ می‌کنید، هم بعد از مدتی به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 287
نمایش همه
علاقه مندی ها ()