شاید داشتن باشگاهی ورزشی در خانه کار دشواری به نظر برسد، درحالی‌که این کار می‌تواند بسیار ساده باشد! بیشتر تجهیزات بدنسازی مانند تردمیل خانگی دارای دفترچه راهنمای کاربر هستند که روش راه‌اندازی، نگهداری و استفاده از دستگاه را به زبان ساده بیان کرده‌اند؛ اما برای آنکه به‌راحتی قادر به انجام تنظیمات تردمیل خود باشید، پیشنهاد می‌دهیم در ادامه با هایپرجیم همراه شوید.

تردمیل‌ها دستگاه‌های ورزشی هستند که شاید برای راه‌اندازی به کمی روغن‌کاری نیاز داشته باشند. همچنین پس از هر بار استفاده ممکن است کمربند آن‌ها شل شده و باید مجدد تنظیم شود. در این مطلب قصد داریم راهنمای نحوه تنظیم صحیح و ایمن  تردمیل خانگی را به شما آموزش دهیم که در کنار اعضای خانواده خود از تمرین و ورزش لذت ببرید.

تنظیم کنسول تردمیل خانگی

باتوجه‌به نوع تردمیل و فناوری کنسول شاید برای راه‌اندازی دستگاه نیاز به اتصال چند سیم داشته باشید. اغلب تنظیمات تردمیل که مربوط به کنسول آن می‌شود، کمی دشوارتر از سایر تنظیمات این دستگاه است. بیشتر این دستگاه‌های بدنسازی دارای دو یا سه سیم هستند که برای تنظیم سرعت و شیب دستگاه به کار می‌روند. ناگفته نماند که تعداد این سیم‌ها بستگی به توانایی‌های تردمیل خانگی شما نیز دارد. تمامی این کابل‌ها دارای برچسب راهنما هستند و تنها باید در شکاف تعیین شده قرار بگیرند؛ بنابراین هیچ‌گونه نگرانی بابت برق‌گرفتگی نداشته باشید. در نهایت دقت کنید که سیم‌ها در جای خود قرار گرفته باشند و زیردست و پا هنگام تمرین و ورزش نباشند.

تنظیم میزان کشش تسمه

اغلب تسمه‌ها در کارخانه تنظیم می‌شوند و نیاز به تنظیم مجدد ندارند؛ اما برای احتیاط بهتر است که پیش از آغاز تمرین با دستگاه بدنسازی خود، تنظیمات تردمیل مربوط به تسمه را مجدد بررسی کنید. به این منظور باید بتوانید تسمه را به میزان 7 الی 8 سانتی‌متر از جای خود بلند کنید؛ شاید این میزان در ظاهر زیاد به نظر برسد، اما اگر کمربند بسیار سفت و محکم باشد، در حین تمرین دچار پارگی خواهد شد.

همچنین تسمه باید در مرکز مسیر به‌درستی تراز شده باشد. اغلب در حین حمل دستگاه تا مقصد امکان دارد که کمی پیچ تسمه شل شده باشد. به همین دلیل بهتر است مجدد آن را بررسی کنید که تسمه در مرکز قرار بگیرد. تردمیل خانگی کاربرد بسیاری دارد و تمامی اعضای خانواده از نوجوان تا افراد پیر و مسن خانه قادر به استفاده از این وسیله ورزشی هستند؛ بنابراین برای فراهم‌کردن تمرینات ورزشی ایمن و بدون خطر در خانه باید تمامی تنظیمات تردمیل به‌درستی انجام شود.

تنظیم شیب تردمیل

یکی از ویژگی تردمیل‌ها تنظیم شیب آن‌هاست. اغلب برای پیاده‌روی ساده نیازی به تنظیم شیب برای دستگاه نیست و به‌راحتی قادر به راه‌رفتن روی سطح صاف و هموار دستگاه هستید. اما اگر قصد دارید تمرینات پرفشاری را انجام دهید، نیازی نیست کمر خود را به عقب خم کنید یا اینکه دستانتان را به دستگیره‌های تردمیل بگیرید؛ بلکه تنها باید شیب دستگاه را افزایش دهید.

آویزان شدن به دستگاه باعث کاهش فعالیت‌های عضلات پا و کمردرد می‌شود. اغلب این حالت زمانی رخ می‌دهد که به گوشت خود سیم بلند هندزفری را متصل کرده‌اید و در حال گوش‌دادن به موسیقی هستید؛ بنابراین پیشنهاد می‌دهیم چه در حال پیاده‌روی و چه در حال دویدن روی تردمیل، شیب و سرعت دستگاه را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که نتوانید فرم بدنتان را متناسب با طول سیم هندزفری تنظیم کنید!

تنظیم کنسول و عرشه

عناصر بزرگ تردمیل خانگی همچون عرشه، بازوها و کنسول آن اغلب از پیش مونتاژ شده‌اند؛ بنابراین تنها کاری که شما باید انجام دهید، اتصال آن‌ها به یکدیگر است. محل قراردادن تردمیل خود را در خانه انتخاب کنید و عرشه را روی زمین قرار دهید. به‌خاطر داشته باشید که باید 1 الی 2 متر فضا در پشت عرشه تردمیل خالی بگذارید؛ با این کار اطمینان حاصل می‌کنید که اگر به طور ناگهانی از روی دستگاه پرت شوید یا بیفتید، برای شما یا دیگر اعضای خانواده اتفاقی نمی‌افتد.

پس از این کار، بازوهای تردمیل را به عرشه وصل کنید و سیم‌کشی الکترونیکی آن را انجام دهید. البته اغلب تردمیل خانگی نیاز به برق‌کاری خاصی ندارد و به‌راحتی قادر به انجام آن هستید؛ اما متخصصان فروشگاه هایپرجیم پس از سفارش و  خرید تردمیل به آدرس شما می‌آیند و دستگاه را در منزلتان به طور کامل نصب و تنظیم می‌کنند.

پس از پیچ کردن بازوها در جای خود، کنسول را مونتاژ و نصب کنید. همچنین برخی از کنسول‌ها نیاز به اتصال سیم برق دارند.

سخن آخر

تنظیمات تردمیل خانگی کار بسیار ساده‌ای است که در خانه به‌راحتی قادر به انجام آن هستید. تمامی موارد ذکر شده در این مطلب و سایر تنظیمات داخل دفترچه راهنمای محصول درج شده است؛ اما اگر در حین نصب دستگاه با سواری روبه‌رو شدید یا مشکلی پیش آمد، پیشنهاد می‌دهیم از تکنسین‌های ماهر فروشگاه اینترنتی هایپرجیم تماس بگیرید. انجام تنظیمات دستگاه تردمیل به طور صحیح و اصولی تمرینات ورزشی ایمنی را برای شما و اعضای خانواده به همراه می‌آورد.

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 318
نمایش همه
علاقه مندی ها ()