تردمیل یکی از ابزارهای عالی و پرطرفدار بدنسازی در باشگاه و حتی خانه به شمار می‌رود؛ اما گاهی اوقات ممکن است این دستگاه محبوب نیاز به تعمیر داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم در ادامه با تردمیل کو همراه باشید و نکات ساده تعمیر  تردمیل باشگاهی روق کمک می‌کند؛ اما تردمیل نیز مانند بسیاری از دستگاه‌های تمرینی ممکن است به دلیل استفاده مکرر دچار اختلال شود؛ به خصوص اگر به طور پی در پی از آن استفاده شود. تردمیل‌ها انواع مختلفی از نظر اندازه و ویژگی دارند؛ اما در بیشتر آن‌ها چند مشکل کلیدی وجود دارد که به مرور زمان ظاهر می‌شوند. اگر در سریع‌ترین زمان ممکن این مشکلات را شناسایی کنید، می‌توانید خرابی دستگاه را به حداقل برسانید.

چگونه تردمیل باشگاهی را تعمیر کنیم؟

زمانی که متوجه مشکلی در تردمیل‌های باشگاه یا خانه شدید، بهتر است همان ابتدا به دنبال علت آن بگردید؛ با این کار از بروز مشکلات جدی جلوگیری می‌کنید. به‌عنوان‌مثال اگر متوجه بوی سوختگی از دستگاه شدید، بالافاصله تردمیل را خاموش کنید و سیم آن را از برق بکشید. برخی از دلایل استشمام بوی سوختگی از تردمیل شامل اصطکاک بین عرشه و کمربند، اتصال کوتاه در سیم‌کشی و خرابی موتور است. توجه کنید که این مشکلات باعث آتش سوزی می‌شوند و باید در سریع‌ترین زمان ممکن رفع گردند. در ادامه راه حلی برای تعمیر برخی از ساده ترین مشکلات تردمیل بیان می‌کنیم.

1.  تعمیر سرعت نامنظم تردمیل

یکی از مشکلاتی که اغلب تردمیل‌ها پس از مدتی با آن مواجه می‌شوند، تغییر سرعت حین تمرین است. برای تعمیر تردمیل خود پیشنهاد می‌دهیم ابتدا از روی دفترچه راهنمای دستگاه سرعت پیشنهادی را تنظیم کنید. سپس دستگاه را روشن کنید؛ اما روی آن سوار نشوید. در این زمان بهتر است چند دقیقه‌ای تردمیل را حین کار مشاهده کنید که ببینید آیا ضربه‌ای در تسمه وجود دارد یا خیر. اگر این مورد را مشاهده کردید، باید اقدام به تعویض کمربند کنید. لازم به ذکر است اگر دستگاه در حین کار خاموش شود، موتور یا مدار دستگاه نیاز به تعمیر دارد.

2.  تنظیم کمربند لغزنده تردمیل

باتوجه‌به اینکه تردمیل باشگاهی توسط کاربران زیادی استفاده شده، امکان دارد کمربند آن جابه‌جا شود و نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد. اگر هنگام استفاده از تردمیل احساس لغزش در آن کردید، تسمه دویدن را تراز و سفت کنید. همچنین اگر تسمه اصطکاک زیادی دارد یا بیش‌ازحد سفت است، دستگاه را دچار لغزش می‌کند.

برای بررسی میزان سفتی کمربند، بهتر است آن را از مرکز بلند کنید. کمربند باید حدود 2 الی 7 سانتی‌متر بلند شود؛ در غیر این صورت کمربند تردمیل بیش از اندازه سفت است.

3.  تعمیر نمایشگر تردمیل باشگاهی

یکی از ساده‌ترین نکات تعمیر تردمیل مربوط به نمایشگر آن است. در برخی از اوقات ممکن است نمایشگر قطع شود و دیگر امکان ارتباط با دستگاه را نداشته باشید. برای تعمیر نمایشگر کنسول این دستگاه ابتدا طول سیم برق آن را مشاهده کنید. اگر باطری دستگاه یا سیم‌های آن فرسوده شده‌اند، باید آن‌ها را تعویض کنید.

همچنین توجه داشته باشید که سیم‌های برق تردمیل نباید به یکدیگر گره بخورند یا پیچانده شوند. در برخی از موارد نیز نیاز به تنظیم مجدد قطع‌کننده مدار دارید. برای رفع این مشکل سیم برق تردمیل باشگاهی را به مدت 60 ثانیه از برق بکشید. اگر قصد راه‌اندازی مجدد دستگاه را دارید، معمولا سوراخ یا دکمه‌ای روی کنسول قرار دارد که باید از آن استفاده کنید.

4.  تعویض موتور

یکی از پرهزینه‌ترین تعمیرات تردمیل، تعویض موتور خراب آن است. اگر موتور دستگاه به‌خوبی کار نمی‌کند یا ضعیف شده است، احتمالا تنها یا تنظیم ساده نیز به راه نمی‌افتد و باید موتور دستگاه تعویض شود. اغلب تردمیل‌هایی که با سرعت کامل روشن می‌شوند، مدار الکترونیکی آن‌ها دچار مشکل شده است. برای تعمیر چنین ایراداتی در دستگاه بهتر است از متخصص کمک بگیرد. تکنسین‌های فروشگاه اینترنتی تردمیل کو در تمام مراحل نصب تا تعمیر دستگاه در کنار مشتریان خود هستند. 

5.  خرابی تسمه

اغلب اصطکاک بیش‌ازحد روی تسمه در حال حرکت باعث گرم شدن آن می شود که در نتیجه عملکرد دستگاه را با مشکل رو به رو می کند. به همین دلیل برای اینکه اصطکاک بین پلت فرم و تسمه کاهش یابد، باید تردمیل باشگاهی خود را روغن‌کاری کنید. پیش از خرید روغن یا روان‌کننده تردمیل بهتر است ابتدا دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید؛ زیرا برخی از دستگاه‌ها به روان‌کننده خاصی نیاز دارند. اغلب این محصولات در فروشگاه لوازم ورزشی یا شرکت سازنده تردمیل موجود است.

اگر اصطکاک تنها در نقطه خاصی صورت گیرد، دستگاه خاموش می‌شود و تردمیل دیگر کار نمی‌کند. اغلب در این موارد بهتر است کمربند را بررسی کرده و آن را روغن‌کاری کنید. در نهایت اگر این مشکل حل نشد، بهتر است تسمه و کمربند را تعویض کنید. فروش تردمیل در هایپرجیم به قیمت پخش می باشد.

سخن آخر

اغلب تعمیر تردمیل باشگاهی کار چندان ساده‌ای نیست؛ اما با یادگیری نکات مذکور در این مقاله می‌توانید دستگاه را تعمیر کنید. همچنین در برخی از موارد ممکن است پیش از استفاده مجدد از دستگاه نیاز به تعویض بعضی از قطعات آن باشد. اگر به درستی نکات نگهداری و تعمیر این دستگاه بدنسازی را مدنظر قرار دهید، می‌توانید از آسیب رسیدن به دستگاه جلوگیری کنید. برای تعمیر موتور و سایر مشکلات تردمیل با شماره‌های موجود در سایت تردمیل کو تماس بگیرید و از تکنسین‌های حرفه‌ای این مجموعه یاری بخواهید.

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 326
نمایش همه
علاقه مندی ها ()