در گذشته تردمیل ها تنها مختص باشگاه‌ها بود، اما امروزه دیگر بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند در خانه‌های خود از این وسیله ورزشی استفاده کنند. خود را نسبت به مربی‌ها بی‌نیاز می‌دانند و به دنبال برنامه تمرین با تردمیل در منزل هستند.

تمرین با  تردمیل برای شما عزیزان به دو بخش تمرین برای متبدی‌ها و تمرین برای حرفه‌ای‌ها تقسیم می‌شود. تردمیل ‌‌‌آنلاین در این مقاله اطلاعاتی درباره برنامه تمرین با تردمیل برای مبتدیان را آماده کرده است که می‌توانید ‌آن را مطالعه کنید.

گام اول در برنامه تمرین با تردمیل برای مبتدیان

اولین گام شما باید آشنایی با فرم بدنتان باشد. سپس متناسب با بدنتان می‌توانید برنامه ورزش با تردمیل مخصوص به خود را بیابید و دنبال کنید.

برخی گمان می‌کنند دنبال کردن برنامه یک‌نواخت می‌تواند موجب رسیدن به تناسب اندام در آن‌ها شود. به‌خاطر داشته باشید که تمرین باید روندی افزایشی با سرعت مناسب داشته باشد، بدین صورت که می‌توانید هر هفته 5 دقیقه به زمان ورزش خود اضافه کنید.

گرم کردن پیش از ورزش را از یاد نبرید

پیش از انجام ورزش با تردمیل حتما بدن خود را گرم و آماده کنید. با انجام حرکات ابتدایی کششی این کار انجام می‌شود. همچنین در پایان برنامه ورزش با تردمیل خود بدن خود را سرد کنید. این کار موجب می‌شود که به عضله‌های بدن شوک وارد نشود. گرفتگی عضله‌ها با این کار به طرز قابل مشاهده‌ای کاهش میابد.

اشتباهات رایج مبتدیان در ورزش با تردمیل

بسیاری از مبتدیان نمی‌دانند چگونه روی تردمیل بدوند. شاید در ظاهر چنین چیزی مسئله مهمی به‌نظر نیاید، اما نقش بسیاری در به خطر انداختن روند مفید برنامه ورزشی شما دارد. نکات زیر را به خاطر داشته باشید.

فرم بدن خود را در هنگام دویدن حفظ کنید

برخی کناره‌های تردمیل را نگه می‌دارند که این‌کار موجب می‌شود بدن در حالتی غیر استاندارد قرار بگیرد‌، بدین صورت وزن بدن به صورت غیر متعادلی تقسیم شده و به بدن فشار می‌آورد. از دسته‌های تردمیل به عنوان تکیه گاه استفاده نکنید.

نگاهتان به جلو باشد

در هنگام ورزش به پیش روی خود چشم بدوزید و از نگاه کردن به پایین بپرهیزید. انجام این‌کار فرم گردن و شانه شما را از حالت طبیعی و صحیح خود خارج می‌کند. نگاه به پایین حتی می‌تواند منجر به لیز خوردن و افتادن شما شود.

صفحه نمایش را بپوشانید

هیچ چیز به اندازه خیره شدن به صفحه نمایش شما را خسته نمی‌کند. از تماشای صفحه نمایشگر بپرهیزید. بر روی تنفس و ضربان قلب خود متمرکز شوید. تنفس صحیح کمک بزرگی به سوخت و ساز بدن می‌کند. از آن غافل نشوید.

تکنیک های مناسب ورزش با تردمیل برای مبتدیان

با دنبال کردن تکنیک مناسب با توده بدنی خود می‌توانید نتیجه ورزش با این دستگاه ورزشی را ببینید. پس از پیروی از روش‌های مناسب از ورزش روی تردمیل لذت خواهید برد و به تغییرات دلخواه می‌‌‌رسید.

زمان مناسب برای مبتدیان

عزیزانی که به تازگی شروع به استفاده از تردمیل کرده اند پیشنهاد می‌شود که از بازه زمانی ده الی پانزده دقیقه ای شروع کنند، سپس مطابق با روند افزایشی برنامه خود این زمان را افزایش دهد. بسته به توان و توده بدنی هر شخص حداکثر زمانی که باید به ورزش روی تردمیل بپردازند متفاوت خواهد بود.

راه بروید و بدوید

با دویدن آهسته شروع کنید. بازه زمانی 20تا 30 دقیقه ای می‌تواند زمان مناسبی باشد. تا بالا رفتن ضربان قلب و سنگین شدن نفستان بدوید و سپس دوباره به حالت راه رفتن بازگردید. این‌کار را پیوسته تکرار کنید. یک دقیقه بدوید و یک دقیقه راه بروید.

در هر دویدن سرعت خود را افزایش دهید و با پیروی از این تمرین بعد از مدتی می‌توانید بیشتر بدوید و کم‌تر راه بروید. اگر مبتدی هستید، برای رسیدن به این مرحله استراحت بیشتری به بدنتان بدهید.

با تنظیمات شیب تردمیل تاثیرگذاری تمرینات را بیشتر کنید

روند صعودی ورزش را به کمک تنظیمات شیب تردمیل ادامه دهید. دویدن بر سطوح صاف و یکنواخت برای بدن خسته کننده است. اگر برای دویدن به بیرون از خانه بروید حتما از تپه ها و سطوح ناصاف عبور خواهید کرد. این‌کار آمادگی مفصل ها و عضلات را افزایش می‌دهد. پس در ورزش با تردمیل هم می‌توانید از این ویژگی بهره ببرید.

حرکات مختلف ورزشی را وارد برنامه تمرین با تردمیل کنید

اگر فکر می‌کنید مخلوط کردن دویدن روی تردمیل با دیگر تمرینات ورزشی زیان بار است، سخت در اشتباهید. برای اطلاع از قیمت فروش تردمیل خانگی به سایت مراجعه فرمایید.

می‌توانید در فواصل یک دقیقه ای میان تمرینات تردمیلی خود دراز و نشست یا پلانک بروید

سخن آخر

به طور کل برنامه تمرین با تردمیل برای مبتدیان نباید بیش از برنامه ذکر شده سنگین تر شود، زیرا فشار بیشتری می‌تواند منجر به آسیب دیدگی شما شود و نتیجه عکس به بار آورد. درکنار انجام تمرین در خانه می‌توانید از یک پزشک تغذیه برنامه غذایی مطابق با برنامه ورزشی خود تهیه کنید.

 

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 354
نمایش همه
علاقه مندی ها ()