تردمیل‌ باشگاهی مکملی عالی برای هر باشگاه برای انجام تمرینات قلبی عروقی مؤثر و نسبتاً ایمن هستند. تردمیل باشگاهی دویدنی، مانند اکثر تجهیزات ورزشی، ممکن است در طول زمان دچار مشکلات فنی زیادی شود، به خصوص اگر در طول سال‌ها از آن استفاده مکرر داشته باشید.

همه این کالاها تقریباً دچار نوعی مشکلات می‌شوند و مصالحه با آن‌ها می‌تواند منجر به مشکلات بیشتری شود. رفع مشکلات در مراحل اولیه توسعه نه تنها زمان خرابی را ایمن می‌کند، بلکه شما را از تصادف دور می‌کند؛ بنابراین، تصمیم گرفتیم با ارائه راه‌حل‌هایی برای برخی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است هنگام استفاده از چنین وسیله‌ای با آن مواجه شوید، کمکتان کنیم.

عیب یابی مشکلات رایج تردمیل باشگاهی

بوی سوختن

در حین تمرین روی تردمیل، اگر بو سوزش احساس کردید، بلافاصله دستگاه را خاموش کنید، پایین بیایید و سیم برق را از برق بکشید. این بو ممکن است به دلیل اصطکاک بسیار زیاد بین تسمه و عرشه یا اتصال کوتاه در سیم کشی، الکترونیک یا موتور به دلیل افزایش برق باشد. این مشکل ممکن است منجر به آتش سوزی شود، بنابراین سریعاً با تکنسین متخصص تماس بگیرید تا آن را تعمیر کند.

سرعت نامنظم

وقتی تردمیل به درستی روی زمین قرار نمی‌گیرد، از دلایل اصلی سرعت نامنظم است. سرعت ممکن خواهد بود در نتیجه این عدم تعادل نامنظم شود.

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید این است که دستگاه خود را مستقیماً به سوکتی 20 آمپری در دیوار متصل کنید. هرگز نباید از محافظ برق یا تثبیت کننده و همچنین سیم کشی استفاده کرد.

اگر دو مورد بالا وجود دارند، به دنبال مغایرت‌های بیشتر مانند شل بودن کانکتورها، روغن کاری ناکافی روی تسمه تردمیل، یا قطعات فرسوده تردمیل مانند تسمه و موتور باشید. برای روانکاری مناسب تسمه از روان کننده‌های سیلیکونی با کیفیت بالا استفاده کنید.

برای تنظیم سرعت توصیه شده، دفترچه راهنمای کاربر را بخوانید. تردمیل را با این سرعت تنظیم کنید و به نحوه حرکت تردمیل توجه کنید.

اگر دستگاه کاملاً خاموش شود، به احتمال زیاد مشکل از موتور یا مدار خراب است. از طرف دیگر، اگر متوجه مشکلی در تسمه شدید، باید فوراً آن را تعویض کنید.

تسمه لیز خوردن روی تردمیل

اگر متوجه شدید که روی تردمیل در حال لیز خوردن هستید، به احتمال زیاد تسمه مشکل دارد. این احساس لغزش را نشانه این است که تردمیل شما نیاز به مراقبت کمی دارد. برای رفع این مشکل، تسمه دویدن را سریع تراز کرده و سفت کنید.

هنگامی که اصطکاک بیش از حد وجود داشته یا تسمه بیش از حد روی تردمیل سفت باشد، تسمه تمایل به لیز خوردن دارد. برای حل آن باید تسمه را از وسط بلند کنید و بین تسمه و بدنه دستگاه فاصله 2 تا 3 اینچی داشته باشید. اگر تسمه بیش از حد شل باشد، ممکن است مشکل سر خوردن تسمه نیز رخ دهد.

عدم کارکردن نمایشگر تردمیل باشگاهی

امروزه از رایج‌ترین مشکلات تردمیل است. اگر صفحه نمایش روشن نشد، چند اقدام عیب‌یابی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. باید مطمئن شوید که سیم برق تردمیل به طور ایمن به برق وصل شده است.

اگر صفحه نمایش تردمیل از باتری تغذیه می‌کند، بررسی کنید که آیا باتری نیاز به شارژ مجدد یا تعویض دارد. اگر هیچ کدام از این روش‌ها جواب نداد، قبل از وصل کردن مجدد تردمیل خود را به مدت 1-2 دقیقه از برق بکشید. این ممکن است با تنظیم مجدد کلید مدار داخلی، مشکل را برطرف کند.

اگر تردمیلتان به آن تکیه می‌کند، ممکن است فلایویل مغناطیسی افتاده باشد یا نیاز به تعویض داشته باشد. اگر همه چیز جواب نداد، ممکن است لازم باشد که برای تعمیر تردمیل خود با تکنسین تعمیر تماس بگیرید.

تسمه تردمیل گرم کن

این مشکل ممکن است به دلیل اصطکاک بیش از حد روی تسمه در حال اجرا باشد. هنگامی که اصطکاک به سطح خاصی می‌رسد، دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود. باید فوراً با روغن کاری مناسب آن مشکل را برطرف کنید. اگر پس از روغن کاری مشکل برطرف نشد، کمربند را با یک کمربند پیاده روی با کیفیت خوب تعویض کنید.

هیچ روان‌کننده‌ای را روی سکوی پیاده روی یا دویدن تقسیم نکنید، زیرا ممکن است در طول تمرینات بعدی لغزش ایجاد کند. طرفی از کمربند را بالا بکشید و نازل اسپری سیلیکون را در زیر و در ناحیه مرکزی قرار دهید. فروش تردمیل در سایت در تنوع بالایی انجام می گیرد.

مشکلات موتور تردمیل

موتور تردمیل نیروی محرکه الکتریکی مورد نیاز را از طریق یک تسمه انتقال که به آج متصل می‌شود، تولید می‌کند که به دونده اجازه می‌دهد تا تمرینات مختلف را انجام دهد. انواع مختلفی از موتورها وجود دارد که نوع جریان مستقیم مغناطیسی دائمی (PMDC) رایج‌ترین موتور برای تردمیل‌های خانگی است. محدوده ولتاژ به راحتی قابل کنترل است و از 80 تا 260 ولت متغیر است.

سخن آخر

برای اینکه بتوانید به درستی عیب یابی را در تردمیل باشگاهی داشته باشید، باید اطلاعاتی جامع و وسیع را گردآوری کنید. ایین کار باعث خواهد شد که نتیجه خوبی به دست آید. از این رو و برای مطالعه بیشتر، بهتر است که به سایت هایپرجیم مراجعه کنید.

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 364
نمایش همه
علاقه مندی ها ()