همان‌طور که می‌دانید، با گذشت زمان تنوع دستگاه‌های ورزشی هم بیشتر می‌شود. در این شرایط امکان دارد که شما در خرید این دستگاه‌های ورزشی تردید پیدا کنید و در مناسب بودن آنها برای خود شک داشته باشید. در این میان  تردمیل خانگی و دوچرخه ثابت به‌عنوان بهترین و کاربردی‌ترین دستگاه‌های ورزشی توانسته‌اند، جایگاهی خاص بین رقیبان خود پیدا کنند. اما آیا می‌دانید که کدام یک از این دستگاه‌ها برای شما مناسب‌تر هستند؟

تردمیل خانگی یا دوچرخه ثابت؟ کدام یک بهتر هستند؟

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر به دنبال انجام تمرینات هوازی هستید و قصد دارید که به تناسب‌اندام دلخواه خود برسید، می‌توانید یکی از دستگاه‌های ورزشی را برای خود انتخاب کنید. خوب است بدانید که هر دوی این دستگاه‌ها برای تقویت عضلات و حتی بهبود سلامت گزینه بسیار عالی و کاربردی محسوب می‌شوند.

 در واقع از مزیت‌های فوق‌العاده تردمیل‌های خانگی و دوچرخه‌های ثابت این است که شما به‌وسیله آنها می‌توانید، حرکات ورزشی بسیار متعدد و متنوعی را انجام دهید. اما خوب است بدانید که تفاوت‌های بسیار مهمی بین این دستگاه‌ها وجود دارد. علاوه بر این بهتر است، قبل از خرید برخی از نکات و عوامل را مورد بررسی قرار دهید و باتوجه‌به نیاز و بودجه خود نسبت به خرید تردمیل خانگی یا دوچرخه ثابت اقدام کنید. در ادامه قصد داریم، عواملی که باید پیش از خرید تردمیل‌های خانگی یا دوچرخه های ثابت در نظر بگیرید، مورد بررسی قرار دهیم.

1- سوزاندن کالری

برای خیلی از افراد میزان کالری سوزی یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام خرید دستگاه‌های ورزشی به آن دقت بسیار زیادی می‌کنند. خوب است بدانید که به‌وسیله تردمیل‌های خانگی و دوچرخه‌های ثابت شما نه‌تنها کالری‌های اضافه بدن را می‌سوزانید، بلکه عضله‌سازی و تقویت ماهیچه‌ها را نیز تجربه خواهید کرد. شایان ذکر است که هر دوی این دستگاه‌ها کالری سوزی یکسانی دارند.

 اما به دلیل اینکه روی تردمیل‌های خانگی شما مجبور به ایستادن هستید، معمولاً میزان سوزاندن کالری در مقایسه با دوچرخه ثابت کمی بیشتر است. به‌عنوان‌مثال اگر در هر ساعت شما 5 یا 6 مایل را روی تردمیل خانگی بدوید، می‌توانید در هر دقیقه 4 تا 6 کالری را بسوزانید. اما به‌وسیله دوچرخه‌های ثابت بر اساس سرعت و مقاومت شما 3 تا 6 کالری را در هر دقیقه سوزانده خواهد شد.

2- تحرک و توانایی

یکی از عواملی که به هنگام خرید تردمیل خانگی یا دوچرخه ثابت باید به آن توجه کنید، توانایی شما برای انجام حرکات ورزشی مختلف محسوب می‌شود. به‌عنوان‌مثال درصورتی‌که شما از برخی از بیماری‌ها مانند ورم مفاصل رنج می‌برید، مسلماً راندن دوچرخه از راه‌رفتن روی تردمیل خانگی برای شما بهتر خواهد بود.

 زیرا در این شرایط شما حالت ایستاده دارید و فشار مضاعفی به شما وارد نمی‌شود. به‌طورکلی دوچرخه ثابت برای افراد سالخورده باتوجه‌به توانایی آنها در نشستن گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود. از طرفی هم تردمیل‌های خانگی برای آن دسته از افرادی که از مشکلات یا آسیب‌های حرکتی خاصی رنج نمی‌برند و به دنبال انجام تمرین‌های شدید و سخت هستند، بسیار مناسب است.

3- اهداف و خواسته‌ها

یکی دیگر از مواردی که به هنگام خرید دوچرخه ثابت یا تردمیل خانگی باید به آن توجه کنید، اهداف و خواسته‌های شما هستند. تردمیل‌های خانگی گزینه بسیار عالی برای کاهش وزن، تقویت عضلات قلب و افزایش استقامت عضلات و استخوان‌ها هستند. در واقع راه‌رفتن روی تردمیل‌های خانگی نه‌تنها تأثیر بسیار زیادی بر مفاصل شما می‌گذارد، بلکه برای عضلات بالاتنه شما هم فواید بسیار زیادی را به همراه دارد.

 از طرفی هم دوچرخه‌های ثابت برای کاهش وزن و تقویت عضلات ران‌ها بسیار کاربردی هستند. علاوه بر این به‌وسیله این دستگاه‌ها شما به‌راحتی می‌توانید، عضلات قلب و عملکرد آن را بهبود ببخشید. اما خوب است بدانید که دوچرخه ثابت تأثیر زیادی بر عضلات بالاتنه ندارد. بهتر است قبل از خرید این نکته را در نظر بگیرید.

4- هزینه و بودجه

همان‌طور که می‌دانید، امروزه قیمت دستگاه‌های ورزشی باتوجه‌به عملکرد و قابلیت‌های هرکدام بسیار متنوع است. خوب است بدانید که ما در فروشگاه هایپرجیم در تلاش هستیم که باتوجه‌به بودجه شما دستگاه‌های ورزشی مختلف را بر اساس هدف‌ها و نیازهای شما در اختیارتان قرار دهیم.

 خوب است بدانید که معمولاً دوچرخه‌های ثابت کمی گران‌تر از تردمیل‌ها هستند. اما به‌طورکلی بهتر است برای آگاهی از قیمت‌های دقیق‌تر با همکاران ما در فروشگاه هایپرجیم تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را از آنها دریافت کنید.

5- فضا در خانه

بهتر است، قبل از خرید دوچرخه ثابت و تردمیل خانگی به محیط قرارگیری آنها در فضای خانه توجه کنید. معمولاً دوچرخه‌های ثابت در مقایسه با تردمیل‌های خانگی فضای بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند، اما این قانون همیشه صحت ندارد. علاوه بر این ناگفته نماند که تردمیل‌های خانگی بسیار سنگین هستند.

بنابراین حتماً به این فکر کنید که فضای انتخابی برای قرار دادن تردمیل خانگی شما توانایی تحمل وزن آن را داشته باشد. اما خوب است بدانید که دوچرخه‌های ثابت وزن کمتری را دارند. به‌طورکلی بهتر است فضای مناسبی را برای هر کدام از این دستگاه‌ها در نظر بگیرید.

6- مشورت با فردی زبده

برای اینکه بتوانید، دستگاه ورزشی مناسبی را برای خود تهیه کنید، بهتر است که با فردی زبده یا مربی مشورت کنید و راهنمایی لازم را از آن شخص بگیرید. در واقع این افراد نه‌تنها به شما در تعیین اهداف ورزشی کمک می‌کنند، بلکه برنامه آموزشی بسیار خوبی هم در اختیار شما قرار خواهند داد. در این شرایط هم شما به‌راحتی می‌توانید، یکی از دستگاه‌های ورزشی را برای خود انتخاب کنید و به هدف خود برسید.

کلام آخر

 دستگاه‌های ورزشی به‌عنوان بهترین دستگاه‌ها برای انجام تمرینات ورزشی مختلف مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. اگر شما هم به دنبال خرید دستگاه‌های ورزشی مانند تردمیل خانگی یا دوچرخه ثابت هستید، بهتر است که قبل از خرید برخی از نکات مهم را مورد بررسی قرار دهید. در واقع به شما پیشنهاد می‌شود که با بررسی برخی نکات مانند قیمت   فروش تردمیل ، اهداف، توانایی شما و... یکی از این دستگاه‌ها را برای خود انتخاب کنید و از فواید بی‌نظیر آنها در مدت‌زمان مشخصی بهره‌مند شوید.

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 303
نمایش همه
علاقه مندی ها ()