یکی از مهم ترین قطعات تردمیل تسمه است. بدون تسمه حتی نمی توانید دستگاه خود را فعال کنید. پس هنگام خرید تردمیل باشگاهی باید حتماً دقت داشته باشید که دستگاه انتخابی شما دارای جنس تسمه عالی بازار باشد. برای شناخت بهتر تسمه ها باید به نکاتی توجه کنید، با هایپرجیم همراه باشید تا برای انتخاب تسمه ای خوب برای دستگاهتان آگاهی لازم را داشته باشید.

نشانه های یک تسمه خوب

تردمیل ها بدون تسمه عملاً دستگاهی بی استفاده هستند. برای دویدن روی تردمیل شما نیاز به یک تسمه با ضخامت مناسب و انعطاف مناسب هستید تا هم برای شما و هم برای دستگاه حادثه ای رخ ندهد. برای شناخت و انتخاب تسمه مناسب باید به این نکات توجه کرد.

ابعاد تسمه

هر تردمیل باشگاهی ابعاد مخصوص به خود را دارد، بنابراین اولین چیزی که باید برای شما مهم باشد اندازه دقیق تسمه تردمیل است. ابعاد تردمیل به نوبه خود برای افراد مختلف هم تفاوت هایی دارند. برخی افراد قدبلند هستند و تردمیل های با طول تسمه بیشتر را مناسب تر ورزش های خود می دانند.

میزان تحمل تسمه

باید در نظر داشته باشید هرچه وزن شما بیشتر است، باید تحمل تسمه هم بیشتر باشد. در غیر این صورت حین تمرین به احتمال بسیار زیاد تسمه شما بر اثر فشار پاره خواهد شد و امکان بروز حادثه دور از انتظار نیست. در حالت شیب فعال به دستگاه فشار زیادی وارد می شود. ورزشکار سعی دارد چسبندگی بیشتری با تسمه داشته باشد تا بتواند مسیر شیبدار را طی کند.

بنابراین میزان تحمل فشار تسمه  حتما باید به اندازه کافی و مطابق با وزن شما باشد.

ضخامت تسمه

معمولاً ضخامت تسمه تردمیل های خانگی بین 1.4 تا 1.8 میلیمتر است. اما مناسب ترین مقدار ضخامت 1.6 تا 1.8 میلیمتر باید در نظر گرفته شود. هرچقدر تسمه ضخیم تر باشد دوام و مقاومت آن در برابر فشار های مختلف بیشتر است.  اگر وزن شما بیشتر از 105 کیلوگرم هستن، باید تسمه های ضخیم تر 1.6 میلیمتر را برای خود در نظر بگیرید.

جنس تسمه

تسمه ها دارای 2 رو هستند؛ یک رو از جنس لاستیک و آج دار که آج ها مانند لانه زنبور، آسفالت یا گاهی به شکل گریپ طراحی شده اند. اما نوع معمول آنها لانه زنبوری است. جنس قسمت زیرین این تسمه ها از 2 نوع کتان (پلی استر) و نیمه کتان (نیمه پلی استر) تشکیل می شوند که برای تردمیل های خانگی بهتر از نوع کتان آن انتخاب گردند.

طول عمر تسمه

معمولاً طول عمر تسمه تردمیل باشگاهی بین 4 تا 6 سال در نظر گرفته می شوند؛ بهتر است حتی در صورت استفاده نکردن از دستگاه حتی باگذشت این زمان معین تسمه را تعویض کنید. زیرا گذشت زمان باعث فاسد شدن تسمه تردمیل شده و امکان پاره شدن در اولین استفاده پس از گذشت 4 سال دور از انتظار نمی رود.

به تاریخ تولید تسمه دقت کنید

احتمالاً برخی فروشندگان برای فروش جنس های تاریخ گذشته خود بخواهند از این فرصت استفاده کرده و تسمه های تاریخ گذشته خود را به شما بفروشند. پس هنگام خرید تسمه موردنظر حتماً به تاریخ تولید یا انقضا آن توجه لازم را داشته باشید.

قیمت مناسب

برای انتخاب یک تسمه خوب حتماً سعی کنید سقف هزینه کردن را در نظر بگیرید تا جنس بهتری خریداری کنید. برای صرفه جویی در پرداخت هزینه و خرید تسمه ای ارزان قیمت ممکن است جان یا سلامتی خود را به خطر بیندازید س عاقلانه انتخاب کنید.

الاستیسیته مناسب

هرچه توانایی انعطاف پذیری بیشتر در ساخت یک تسمه در نظر گرفته شده باشد، مقاومت آن و طول عمر مفید آن قطعاً بیشتر است. باید در نظر داشته باشید که کارایی دستگاه خود را افزایش دهید نه این که برای استفاده مقطعی از دستگاه به آن نگاه کنید. فروش تردمیل در سایت انجام می گیرد.

همچنین اگر نیاز به تسمه برای تردمیل باشگاهی دارید، انعطاف تسمه می تواند روی طول عمر آن تأثیر به سزایی داشته باشد و زودهنگام نیاز به تعویض نخواهد داشت.

نتیجه گیری

برای خرید تسمه تردمیل باشگاهی حتماً باید به موارد که اشاره کردیم توجه شود. برای پیشگیری و جلوگیری از هرگونه اتفاقی یا ضرر های مالی بهتر در انتخاب کیفیت، جنس، تاریخ تولید آن دقت زیادی به کار ببرید. هایپرجیم حامی سلامت شماست.

فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 306
نمایش همه
علاقه مندی ها ()