برای اینکه بتوانید به درستی نسبت به اسکی فضایی خانگی نگهداری را انجام دهید، چند راه و مورد مهم را برایتان طی این مقاله بازگو خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تمیز کردن اسکی فضایی خانگی

نگهداری خوب با تمیز کردن منظم شروع می شود. تمیز کردن به چند دلیل خوب است. اول اینکه کثیفی، گردوغبار و عرق وارد دستگاه شده و می تواند باعث ایجاد مشکل شود. مورد بعدی تعرق خواهد بود. عرق در واقع برای بسیاری از مواد بسیار مضر است. درست مانند هر قطعه دیگر از تجهیزات یا مبلمان، تمیز کردن باید انجام شود تا آن را در شرایط خوب نگه دارید. در دستگاهی که چندین بار در هفته روی آن عرق می کنید، این مهم تر است.

علاوه بر این، دستگاه اغلب در مکانی قرار می گیرند که نسبت به بقیه خانه بسیار گردوغبار بیشتر یا کثیف است. گاراژها و زیرزمین ها مکان های رایجی برای تجهیزات تمرینی هستند، اما این مکان ها دوستانه ترین محیط ها نیستند؛ بنابراین تمیز نگه داشتن این کالا اولین قدم برای نگهداری خوب است.

شروع کار

برای تمیز کردن دستگاه خود حتماً از مواد شوینده ملایم استفاده کنید. مواد شیمیایی تهاجمی مانند سفید کننده و آمونیاک می توانند به بسیاری از پلاستیک هایی که در اسکی فضایی خانگی استفاده شده، آسیب برساند.

آب گرم، مواد شوینده ملایم و حوله بدون پرز بهترین گزینه های شما هستند. همچنین مطمئن شوید که حوله ای که استفاده می کنید، خیلی خیس نباشد. فقط رطوبت خوب کار می کند. استفاده بیش از حد از آب می تواند باعث خوردگی و مشکلات الکتریکی شود.

بعد از هر تمرین، از حوله مرطوب و بدون پرز برای پاک کردن سریع دستگاه اسکی فضایی خانگی استفاده کنید. به خصوص کنسول و دسته ها باید تمیز شوند. همچنین قطره های عرقی که ممکن است در جای دیگری ریخته شده باشد را دریافت کنید. این مانع از جذب عرق شما گردوغبار کثیفی اضافی می شود.

ماهانه

تقریباً یک بار در ماه، کل دستگاه را به طور کامل تمیز کنید. تمام قسمت بیرونی دستگاه را پاک کنید. اگر دستگاه دارای این ریل ها و غلتک ها است، توجه ویژه ای داشته باشید.

6 ماه

دستگاه را خاموش کرده و از دیوار جدا کنید. درپوش های پلاستیکی را بردارید و گردوغباری را که می بینید با جاروبرقی بکشید. سعی کنید از برخورد با قطعات داخلی خودداری کنید. این می تواند به چیزی آسیب برساند. هدف در اینجا جلوگیری از تجمع بیش از حد گردوغبار است که می تواند در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کند.

این برای تمیز کردن است. به هیچ وجه سخت نیست، فقط کاری است که باید انجامش دهید. سرمایه گذاری زمانی اندک در نهایت ارزش ماشین بهتری را دارد.

روغن کاری

مهم ترین بخش بعدی تعمیر و نگهداری روغن کاری است. این کالا دارای چندین قسمت متحرک هستند. وقتی دو قسمت با هم حرکت می کنند و به درستی روغن کاری می شوند، برای مدت طولانی دوام می آورند.

با این حال، هنگامی که آنها بدون روغن کاری خوب به هم مالیده و به سرعت فرسوده می شوند. موتور ماشین خود را بدون روغن کار کنید و خیلی سریع خراب می شود.

1 روان کننده یک لایه نازک بین دو سطح تشکیل می دهد تا در واقع با یکدیگر تماس نداشته باشند. به این ترتیب سایش وجود ندارد یا بسیار محدود است.

حال اگر روان کننده فرسوده ، کهنه شود یا نشت کند، دو سطح شروع به مالیدن به هم می کنند و خیلی سریع فرسوده می شوند. برای جلوگیری از این امر، روان کننده جدید را به طور منظم اعمال کنید. در چنین محصولی، چند نقطه خواهید داشت که باید مقداری روان کننده دریافت کنند تا آن قطعات فرسوده نشوند.

نحوه استفاده

در استفاده معمولی، باید هر شش ماه یکبار نقاط خاصی، روغن کاری کنید. اگر یک دستگاه بیضوی جدید خریداری کرده اید، احتمال زیادی وجود دارد که با مقداری روان کننده همراه باشد. اگر چنین است، از این استفاده کنید.

اگر ندارید، از استفاده از روغن های خانگی یا روان کننده استاندارد خودداری کنید. اینها کار را انجام نمی دهند در بیشتر موارد، با نوعی گریس، معمولاً گریس لیتیومی عرضه می شوند.

اگر الیپتیکالتان با این گریس همراه نبود، اسپری لیتیوم WD-40 را بررسی کنید. این WD-40 معمولی نیست. این نوعی گریس است که با اکثر ترنرهای بیضوی عرضه می شود. این بطری اسپری استفاده از آن را راحت تر و کثیف تر می کند. فقط روی مناطقی که به آن نیاز دارند اسپری کنید.

چک کردن مهره ها و پیچ ها

جلوگیری از شکستن چیزها همیشه بهتر از تعمیر آنهاست. وقتی قسمتی از کالا می شکند، ممکن است مجبور شوید که چند روز صبر کرده و بتوانید دوباره تمرین کنید. مکانیک باید به محل شما بیاید و احتمالاً باید قطعات را سفارش دهد و بعداً برگردد. این بسیار ناخوشایند است، بنابراین جلوگیری از این اتفاق در وهله اول کار خوبی است.

اگر چیزی شل است که باید سفت باشد، این راه بسیار سریع برای شکستن چیزها است. می توانید رزوه ها را از پیچ و مهره ها جدا کرده یا به قسمت های دیگر فشار زیادی وارد کنید. این می تواند عواقبی داشته باشد که به راحتی قابل پیشگیری است اما رفع آن سخت خواهد بود. خرید اسکی فضایی را با توجه مدل های آن انجام دهید.

فقط از ابزارهای دستی برای سفت کردن در جاهایی که لازم است استفاده کنید. سعی کنید از استفاده از ابزارهای برقی خودداری کنید.

یک بار در ماه ایده خوبی است که بررسی عمیق تری برای قطعات شل و پیچ و مهره انجام دهید. ابزارهای مناسب را بردارید و سفتی تمام قطعات و پیچ و مهره ها را از نظر فیزیکی بررسی کنید. بهتر است دستورالعمل های مونتاژ را دنبال کنید تا مطمئن شوید که چیزهای خاصی را بیش از حد یا کمتر سفت نکنید.

سخن آخر

می توانید برای مطالعه بیشتر در این موارد به سایت هایپرجیم مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری را در مورد اسکی فضایی خانگی یاد بگیرید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 265
نمایش همه
علاقه مندی ها ()