یکی از جدیدترین اختراعات تجهیزات پزیشکی در زمینه هیدروتراپی و انجام حرکات اصلاحی در زیر آب، تردمیل آبی است. این تردمیل همانند تردمیل هایی که در باشگاه ها استفاده می شوند، از ویژگی های یکسانی برخوردار هستند و فقط تنها تفاوتشان در این است که تردمیل های آبی تمامی این امکانات را در یک محیط بسته آبی ارائه می دهد.

تردمیل های آبی به سیستم های بسیار پیشرفته ای مجهز هستند. این نوع  تردمیل برای کسانی مناسب است که با مشکلاتی مانند: اختلالات تعادلی، عضلانی و اسکلی مواجه هستند. همچنین افرادی که در مفاصل و نواحی مختلف بدن دچار درد هستند نیز می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

از طرفی دیگر استفاده از این دستگاه برای کسانی که کهولت سن و زمینه بیماری های قلبی دارند هم توصیه می شود. تردمیل آنلاین به معرفی این تردمیل آبی و مزیت های آن می پردازد. پس با آن همراه باشید.

مزایای استفاده از تردمیل زیر آب 

استفاده از این دستگاه تمرینی در زیر آب دارای مزیت های بسیاری است که هرکدام به نوعی تاثیرات بسیاری در سلامت بدن دارند. در این قسمت ما به این مزیت های مهم اشاره می کنیم.

افزایش دامنه حرکتی اولیه

افراد مسنی که دچار درد مفاصل و عضلات هستند با انجام تمرینات و تراپی های مخصوص با این دستگاه ممکن است که از شر این دردها خلاص شوند. همچنین برای افرادی که دچار التهاب مفاصل هستند، انجام تمرین های مخصوص با این دستگاه می تواند دردهای آن ها را از بین ببرد.

آغار تمرینات راه رفتن در یک محیط کم فشار

با انجام تمرینات تراپی با تردمیل آبی بیماران می توانند تمرینات راه رفتن خود را بدون ترس از افتادن انجام دهند و این کار به بیماران مسن کمک می کند تا حس بهتری داشته باشند و از کنسل کردن جلسه های تراپی خود صرف نظر کنند.

 بر اساس آمار بیمارانی که سنشان بیشتر از 60 سال است به طور معمول یک بار در سال افتادن را تجربه می کنند که دلیل این اتفاق ضعیف شدن عضلات و نداشتن تعادل کافی هنگام راه رفتن است. تردمیل آبی یکی از ابزار مهمی است که کلینیک ها برای درمان این ضعف در اختیار دارند.

بهبود و افزایش قدرت قلب و رگ ها

انجام تراپی های فیزیکی با مدت زمان زیاد تر و عمق آب بیشتر که توسط تردمیل آبی انجام می شود، باعث تقویت قلب و رگ ها و تحمل آن ها می شود. این کار ممکن است بعد از عمل یک بیمار قلبی انجام شود تا بتواند دوباره به حالت عادی خود برگردد یا برای پیشگیری و کاهش گرفتگی رگ ها و بروز بیماری های قلبی انجام شود.

افزایش انعطاف

بیماران هنگام استفاده از تردمیل آبی از ریلکس کردن عضلات و مفاصلشان لذت بیشتری می برند. هنگامی که بیمار زیر آب است 80 درصد از وزنش کاهش پیدا می کند و این باعث حذف فشار روی مفاصل می شود. زمانی که حرکات مختلف با فعالیت های مخصوص قلب و رگ ها تلفیق می شوند بیمار حسی را تجربه می کند که این حس ناشی از ریلکس شدن عضلات و مفاصل بعد از تراپی است که در نهایت به افزایش انعطاف ختم می شود.

باعث افزایش قدرت ماهیچه ها می شود

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از تردمیل آبی تقویت ماهیچه های بدن است. تحقیقات نشان داده است که تلفیق تمرینات قدرتی و تمرین با تردمیل آبی تاثیر بیشتری در افزایش قدرت بدن نسبت به انجام تمرینات قدرتی به صورت مجزا یا با استفاده از تردمیل روی زمین دارند. مراکز خرید تردمیل خانگی به صورت حضوری و اینترنتی فعالیت دارند. 

کاهش فشار خون

ممکن است همه بدانند که تمرین کردن باعث کاهش فشار خون می شود. اما تحقیقات جدیدا نشان داده اند که انجام تمرین با تردمیل آبی نسبت به تردمیل روی زمین تاثیر بیشتری در کاهش فشار خون دارند.

کلام آخر

استفاده از تردمیل در زیر آب مزیت های بسیار زیادی دارد که هرکدام نقش مهمی را در سلامت بدن و بازگشت به حالت عادی بعد از یک عمل یا یک اتفاق را دارند. این مزیت ها بسیار زیاد هستند و در این مقاله ما فقط به کلیدی ترین مزیت های استفاده از این دستگاه پرداختیم.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 295
نمایش همه
علاقه مندی ها ()