همیشه برای کسانی که به دنبال خرید  تردمیل باشگاهی بودند مسئله ای وجود داشته؛ آیا تردمیل باشگاهی مناسب تر است یا تردمیل خانگی؟ در این مسئله این 2 تردمیل را با یکدیگر مقایسه می کنیم تا هم شما و کسانی که در این رابطه احساس مردد بودن را می کردند کمک کنیم. با تردمیل آنلاین همراه باشید.

تردمیل خانگی

تردمیل های خانگی تفاوت ظاهری زیادی با تردمیل های باشگاهی نمی کنند؛ اما از نظر قدرت و مشخصات فنی و توانی با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

ابعاد کوچک تری دارند

تردمیل های خانگی معمولاً ابعاد کوچک تری نسبت به تردمیل های باشگاهی دارند. اگر کسی در رابطه با تردمیل ها آگاهی کافی نداشته باشد، نمی تواند چنین تفاوت ظاهری را تشخیص دهد. اما کسانی که هر روز با چنین دستگاهی سر و کار دارند متوجه این امر خواهند بود.

ابعاد تردمیل باید برای افراد مناسب باشد. افرادی که قامت بسیار بلندی دارند نمی توانند از تردمیل های با طول تسمه کم تمرینات ورزشی خود را انجام دهند؛ بنابراین ابعاد یک تردمیل چه برای استفاده در منزل، چه برای استفاده در باشگاه مد نظر ورزشکاران حرفه ای خواهد بود.

فضای کمتری نیاز دارند

همچنین تردمیل های خانگی برای اینکه فضای کمتری در منزل اشغال کنند، کوچک تر طراحی می شوند. این تردمیل ها معمولاً قابلیت تا شدن دارند تا در صورت لزوم، باز شوند و برای ورزش مورد استفاده قرار گیرند. از دیگر ویژگی هایی که تردمیل های خانگی دارند، کم بودن وزن آن ها است.

تردمیل های خانگی وزن کمتری دارند

باید در نظر داشته باشید که تردمیل های انتخابی برای منزل باید برای وزن فرد استفاده کننده مناسب باشد تا هیچ فشاری به دستگاه نیاید. برای هر وزنی، تردمیل متناسب با آن وزن در بازار وجود دارد که هنگام انتخاب مشتریان با محدودیت روبرو نشوند.

قدرت موتور متفاوت

هر تردمیل برای وزن خاصی طراحی شده است. تردمیل ها از برق DC برای تأمین انرژی خود استفاده می کنند. اگر وزن فردی بیشتر از حد توان تردمیل باشد، موجب ایجاد فشار و در نهایت سوختن موتور دستگاه می شود.

توان تردمیل های خانگی متفاوت است. در ادامه به قدرت های موتور آن ها اشاره کرده ایم.

قدرت موتور 1 اسب بخار، مناسب برای وزن 100 کیلوگرم

قدرت موتور 1.5 اسب بخار، مناسب برای وزن 110 کیلوگرم

قدرت موتور 2 اسب بخار، مناسب برای وزن 130 کیلوگرم

قدرت موتور 2.5 اسب بخار، مناسب برای وزن 150 کیلوگرم

برای استفاده شخصی حتماً تردمیلی مناسب با وزن خود انتخاب کنید تا دستگاه شما با مشکلات فنی مواجه نشود. مگر اینکه ورزشکاران حرفه ای برای تلاش بیشتر و رسیدن به هدف نوع دیگری برای خود انتخاب کنند.

موتورهای DC

این موتور های استفاده شده در تردمیل های خانگی هزینه کمتری برای مشتری خواهند داشت. از دیگر ویژگی های این موتورها می توانیم به کم صدا بودن آن اشاره ای کنیم. اما باید در نظر داشته باشید که این موتور نهایتاً تا 1 ساعت مجاز به استفاده کردن هستند. فشار بیشتر موجب آسیب دیدن موتور خواهد شد.

تردمیل باشگاهی

این تردمیل امکانات بیشتر و حرفه ای تری برایش ما فراهم خواهد کرد.

برنامه های تمرینی

برخی از انواع تردمیل باشگاهی دارای برنامه های ورزشی پیچیده ای هستند که می توانند توانایی های جسمی شما را به چالش بکشند. به خصوص افرادی که به دنبال آب گردن چربی های اضافی خود هستند چنین تردمیل های ارزش بسیار زیادی برای این افراد دارد.

البته باید به این نکته اشاره کنیم تردمیل هایی با چنین ویژگی قیمت بیشتری در بازار خواهند داشت.

راحتی بیشتر حین تمرین

تردمیل های باشگاهی ابعاد بزرگ تری نسبت به تردمیل های خانگی دارند. فضای بیشتری می گیرند و طول تسمه بلندتری دارند.

افراد چاق، حجیم و بلند قامت حین استفاده از چنین دستگاهی احساس راحتی بسیاری خواهند داشت. به خصوص افراد قد بلند، این افراد حتماً نیاز دارند تا روی تسمه ای شروع به دویدن کنند که طول بیشتری دارد تا بتوانند گام های بلندتری بردارند. افراد چاق هم به خاطر عریض بودن این دستگاه ها حین ورش دچار مشکل کمبود جا نمی شوند.

از برق AC برای تأمین انرژی استفاده می کنند

این تردمیل ها به خاطر داشتن عملکرد بهتر، توان و قدرت بیشتر از برق َAC استفاده می کنند. همچنین تردمیل باشگاهی با برق AC این قابلیت را دارد که برای چند ساعت مستمر بدون بروز مشکلی برای شما کار کند.

موتور های AC

موتور های AC برای تردمیل هایی استفاده می شوند که قدرت بیشتری برای دستگاه فراهم کنند، در عوض پر سر و صدا هم هستند. این موتور های قیمت دستگاه را با توجه به توان خروجی خود بیشتر می کنند و از نوع DC گران تر هستند.

تفاوت بدنه هر 2 نوع تردمیل

تردمیل های خانگی سبک تر هستند و افرادی که از آن ها استفاده می کنند معمولاً وزن کمی دارند؛ به همین دلیل بیشتر بدنه ای از جنس آلومینیوم و فیبر کربنی دارند. اما در عوض در کالبد تردمیل باشگاهی به خاطر مقاومت، توان و تحمل بالاتر از فولاد فشرده و سنگین تر برای بازدهی بیشتر استفاده می شود.

کلام آخر

تردمیل های خانگی معمولاً سرعت بیشینه کمتری نسبت به تردمیل باشگاهی دارند. حتماً هنگام خرید تردمیل به مشخصات فنی و ظاهری دستگاه دقت کنید. تا حد امکان تردمیلی انتخاب کنید که پاسخ گوی نیاز های شما باشد و با توجه به مشخصات فیزیکی خود توان دستگاه را در نظر بگیرید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 249
نمایش همه
علاقه مندی ها ()