بسیاری از افراد وقتی قصد انجام ورزش های انفرادی در خانه را دارند، به سراغ خرید تردمیل می روند. اما موضوعی که در تمرین با تردمیل خانگی نقش موثری دارد، داشتن یک برنامه تمرینی صحیح است. هر شخصی برای استفاده از تردمیل هدف خاصی دارد. برخی افراد به قصد کاهش وزن از تردمیل استفاده می کنند. دسته ای دیگر از افراد به قصد تناسب اندام و قوی نمودن عضلات از این دستگاه استفاده می کنند.

پس ابتدا هدف خود در استفاده از  تردمیل خانگی را تعیین کنید، سپس به دنبال یک برنامه تمرینی صحیح باشید. با تردمیل آنلاین قصد داریم شما را با روش صحیح داشتن برنامه ورزشی آشنا سازیم.

تمرینات ابتدایی با تردمیل خانگی

اگر قصد دارید به وسیله ورزش با تردمیل های خانگی به یک ورزشکار حرفه ای تبدیل شوید، باید این مسیر را با تمرینات ابتدایی آغاز کنید.

گرم کردن فراموش نشود؛ قبل از شروع تمرین حدود پنج دقیقه بدن را با چند حرکت ورزشی سبک گرم کنید. سپس پیشنهاد ما به شما این است که تمرین با تردمیل را با پیاده روی آرام شروع کنید. روزانه ده الی پانزده دقیقه پیاده روی آرام انتخاب مناسبی برای افراد مبتدی است. می توانید این کار را سه روز در هفته انجام دهید.

انجام تمرینات قدرتی در هفته اول

شیب دستگاه هنگام تمرین با تردمیل عامل بسیار مهمی است. برای انجام تمرینات قدرتی بهتر است شیب دستگاه روی یک درصد باشد.

 همچنین سرعت خود را به طور منظم بالا ببرید. به طور مثال اگر روز اول پانزده دقیقه پیاده روی آرام داشتید، روز دوم به آن پنج دقیقه اضافه کنید. هدف از انجام این کار قوی کردن عضلات بدن برای انجام یک تمرین حرفه ای و مناسب است.

تمرین در هفته دوم

شیب تردمیل را همچنان روی یک درصد نگه دارید و تمرین را از پانزده دقیقه به هفده دقیقه برسانید. به این صورت که پنج دقیقه اول را با دویدن آرام شروع کنید سپس یک دقیقه، یک دقیقه به سرعت خود اضافه کنید به این صورت که یک دقیقه با سرعت ثابت و یک دقیقه بعد را با سرعت بیشتری بدوید.

سعی کنید زمان را از یک دقیقه تا سه دقیقه افزایش دهید یعنی سه دقیقه با سرعت ثابت و سه دقیقه بعد را با سرعت بیشتری بدوید. در پایان سرد کردن فراموش نشود، با پیاده روی آرام بدن را سرد کنید.

هفته سوم سرعت خود را افزایش دهید

زمان تمرین روی تردمیل خانگی را از هفده دقیقه به سی دقیقه برسانید. پیش از شروع تمرین ابتدا گرم کنید و سپس تمرین را با دویدن آرام شروع کنید. شیب دستگاه را روی دو درصد قرار دهید و سرعت دویدن را به سرعت هشت کیلومتر در ساعت برای پانزده دقیقه برسانید. یعنی در پایان شما شانزده کیلومتر در سی دقیقه دویده اید.

دویدن با سرعت بالا

از هفته سوم به بعد تلاش کنید یک روز در هفته با سرعت بالا بدوید. به این صورت که سی ثانیه با بیشترین سرعتی که می توانید بدوید، سپس نود ثانیه پیاده روی آهسته انجام دهید و دوباره سی ثانیه دویدن را آغاز کنید. این روند را تا بیست دقیقه به طور منظم تکرار کنید. خرید تردمیل باشگاهی را از مراکز معتبر انجام دهید.

تمرین با دمبل

تمرین با دمبل های سبک روش مناسبی برای قوی کردن عضلات بازوها است. یک جفت دمبل سبک تهیه کنید و در هنگام دویدن در دست های خود نگه دارید. این تمرین را به مدت سه الی چهار دقیقه با سرعت بیشتر و سپس به صورت پیاده روی آرام انجام دهید.

چند نکته مهم هنگام ورزش باتردمیل های خانگی

هنگام تمرین با تردمیل بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید تا نتیجه بهتر و مناسب تری دریافت کنید:

  • از کفش ورزشی مناسب و استاندارد استفاده کنید.
  • هیچوقت روی تردمیل نپرید.
  • قبل از شروع تمرین مقدار قابل توجهی آب بنوشید.
  • حتما به اطلاعات نمایشگر صفحه تردمیل به خصوص ضربان قلب توجه کنید.
  • اگر دچار سرگیجه شدید تمرین را متوقف کنید.

توجه به نکات فوق روند تمرینی شما را با سرعت بهتری پیش برده و نتایج مفیدی به همراه خواهد داشت. به یاد داشته باشید که ورزش بدون رعایت اصول صحیح ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند.

سخن نهایی

ورزش کردن هم باعث سلامت جسم و هم سلامت روح است. تمرین های ورزشی باعث نشاط و شادابی شده و به فرد انگیزه زندگی می دهد.

 ورزش با تردمیل خانگی برای افرادی که به ورزش های انفرادی علاقه دارند گزینه  مناسبی است. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با یک برنامه تمرینی مناسب آشنا سازیم که به راحتی بتوانید در منزل ورزش کنید. همچنین به یاد داشته باشید که مسیر موفقیت یک روزه میسر نمی شود و اگر می خواهید به یک ورزشکار حرفه ای تبدیل شوید، باید گام به گام پیش روید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 287
نمایش همه
علاقه مندی ها ()