ممکن است که شما مانند بسیاری از افراد دیگر از رفتن به باشگاه های ورزشی خسته شده باشید. در این شرایط خرید دستگاه های ورزشی مانند تردمیل خانگی گزینه بسیار عالی محسوب می شود. در واقع تردمیل های خانگی برای انجام تمرین های هوازی مناسب هستند. اما به هنگام استفاده از این دستگاه حتماً باید نکات ایمنی را رعایت کنید که بتوانید از خطرات و آسیب های احتمالی دور بمانید. در این مقاله قصد داریم، نکات ایمنی استفاده از  تردمیل خانگی  را مورد بررسی قرار دهیم.

نکات ایمنی استفاده از تردمیل خانگی

تردمیل خانگی به عنوان یکی از محبوب ترین تجهیزات ورزشی مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. این دستگاه کاربردهای بسیار زیادی دارد و شما به وسیله آن می توانید، در مدت زمان مشخصی به هدف ورزشی خود برسید. رسیدن به نتیجه مطلوب با استفاده از این دستگاه بسیار ساده است. اما این امر در صورتی  محقق می شود که شما در هنگام تمرین کردن با آسیب ها و صدمه های احتمالی مواجه نشوید. در واقع آشنایی با نکات ایمنی استفاده از تردمیل های خانگی به شما در تجربه تمرینی امن و تأثیرگذار کمک خواهد کرد.

قبل از این که بخواهیم در مورد ایمنی تردمیل خانگی نکاتی را بیان کنیم، بهتر است که کمی بیشتر در مورد فروشگاه هایپرجیم بدانید. فروشگاه هایپرجیم یکی از بهترین فروشگاه های تجهیزات ورزشی است که دستگاه های متنوعی با مدل ها گوناگون و امکانات مختلف در اختیار شما قرار می دهد. درصورتی که قصد دارید، یکی از این دستگاه ها مانند تردمیل های خانگی را برای خود تهیه کنید، به شما پیشنهاد می شود که انواع مختلف آن را در این فروشگاه مقایسه کنید و با مشورت با کارشناسان ما یکی از آنها را برای خود تهیه کنید.

1- بررسی سلامت جسمانی

یکی از مهم ترین نکات ایمنی استفاده از تردمیل های خانگی که قبل از کار با دستگاه باید آن را بررسی کنید، سلامت جسمانی شما است. زیرا بعضی اوقات امکان دارد که بیماری هایی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی سبب به هم خوردن تعادل شما و افتادن از روی تردمیل باشد. بنابراین برای حفظ سلامتی خود بهتر است که وضع سلامت خود را ارزیابی کنید.

2- گرم کردن بدن

همان طور که می دانید، گرم کردن بدن از مهم ترین فعالیت هایی است که قبل از شروع تمرین باید آن را انجام دهید. درصورتی که قصد تمرین روی تردمیل خانگی را دارید، بهتر است که بدن خود را با چند حرکت ساده گرم کنید. در غیر این صورت نه تنها نمی توانید، با سرعت تردمیل خود هماهنگ شوید، بلکه به حتم بعد از مدتی دست از ورزش کردن می کشید. از مزیت های فوق العاده گرم کردن بدن می توان به جلوگیری از دردها و آسیب های احتمالی اشاره کرد.

3- آشنایی با علائم هشداردهنده

گاهی اوقات امکان دارد که به هنگام انجام تمرین های ورزشی مختلف روی تردمیل خانگی خود دردهایی را در قسمت قفسه سینه احساس کنید یا با تنگی نفس و سرگیجه مواجه شوید. در این شرایط تنها کاری که شما باید انجام دهید، توقف سریع دستگاه و اتمام ورزش است. در واقع این علائم نشان دهنده وضعیت پزشکی خطرناک و جدی در شما هستند. آشنایی با چنین علائمی به شما در مراجعه سریع به پزشک کمک خواهد کرد.

4- تمرکز روی تمرین

ممکن است که شما مانند بسیاری از افراد به مشاهده تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی علاقه مند باشید. اما یکی از نکات ایمنی استفاده از تردمیل های خانگی تمرکز روی تمرین است. زیرا احتمال دارد که انجام برخی از فعالیت ها حواس و توجه شما را از بین ببرد. اگر قصد دارید که به موسیقی مورد علاقه خود گوش کنید، بهتر است که پیاده روی روی دستگاه را با سرعت بسیار پایین شروع کنید و تا تنظیم ریتم راه رفتن منتظر بمانید.

5- مطلع کردن دیگران

درصورتی که شما به تازگی ورزش و تمرین کردن با تردمیل خانگی را آغاز کرده اید، بهتر است که در این مورد به دیگران اطلاع دهید. زیرا معمولاً در این شرایط شما فرد حرفه ای نیستید و احتمال دارد که به هنگام تمرین کردن با آسیب ها و خطرات احتمالی مواجه شوید. اما با خبر دادن به دیگران در صورت بروز حادثه به راحتی سلامت خود را حفظ خواهید کرد. در واقع حضور یک فرد در منزل یا قرار دادن تلفن همراه به منظور تماس گرفتن با او و مطلع کردن بسیار کاربردی است.

6- پوشیدن کفش مناسب

خوب است بدانید که پیاده روی یا دویدن روی تردمیل های خانگی باعث به وجود آمدن گرما و اصطکاک می شود. در همین راستا نیز حفاظت از پاها در چنین شرایطی بسیار مهم و ضروری است. ناگفته نماند که راه رفتن روی تردمیل های خانگی بدون کفش ممکن است که شما را با مشکلاتی مانند زخم ها یا سوختگی های شدید مواجه کند. اما پوشیدن کفش مناسب نه تنها سلامت پای شما را هنگام تمرین روی تردمیل حفظ می کند، بلکه به شما در داشتن عملکرد مناسب و خوب روی دستگاه نیز کمک خواهد کرد.

7-رعایت فرم صحیح بدن

یکی از مهم ترین نکات ایمنی استفاده از تردمیل های خانگی توجه کردن به حالت ایستادن و تمرین کردن روی دستگاه است. امکان دارد که شما هنگام تمرین کردن روی تردمیل خانگی به وضعیت قرارگیری خود توجه نکنید. به عنوان مثال خیره شدن به پاها به هنگام انجام حرکات ورزشی روی دستگاه سبب به هم خوردن تعادل شما و افتادن از روی دستگاه می شود. در همین راستا نیز بهتر است که فقط به سمت جلو نگاه کنید و بدن خود را صاف نگه دارید. چرخاندن سر به جهت های متفاوت ممکن است که شما را با آسیب های احتمالی بسیاری مواجه کند.

8- نپریدن از روی تردمیل خانگی در حال حرکت

یکی از اشتباهاتی که احتمال دارد به هنگام تمرین روی تردمیل خانگی انجام دهید، پریدن از روی دستگاه روشن و در حال حرکت است. در واقع برای رعایت نکات ایمنی استفاده از تردمیل های خانگی به شما پیشنهاد می شود که سرعت آن را کم کنید و سپس از روی آن پایین آیید. پریدن از روی تردمیل های خانگی که در حال حرکت هستند، شما را با آسیب هایی مانند پیچ خوردگی ساق پا مواجه می کند. خرید تردمیل را از سایت انجام دهید.

9- استفاده نکردن بیش از حد از دسته ها

استفاده مداوم از دسته های تردمیل خانگی فشارهای زیادی را در قسمت های مختلف بدن شما مانند شانه ها یا آرنج ها ایجاد می کند. علاوه بر این خوب است بدانید که گرفتن بیش از حد دسته ها باعث می شود که شما کالری های بسیار کمی را بسوزانید.

کلام آخر

تردمیل خانگی یکی از وسایل کاربردی است که امروزه در بسیاری از منازل وجود دارد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد تمرین روی این دستگاه را دارید، باید برای حفظ سلامت جسم و دور ماندن از آسیب های احتمالی نکاتی را رعایت کنید. در واقع رعایت نکات ایمنی استفاده از تردمیل های خانگی از آسیب دیدگی شما هنگام تمرین جلوگیری خواهد کرد.

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 282
نمایش همه
علاقه مندی ها ()