قطعاً در زندگی خود نمی توانید هم استراحت و راحتی را برای خود انتخاب کرده و هم آرزوی داشتن یک اندام متناسب و رو به فرمی داشته باشید! به خاطر همین باید سعی کنید بتوانید با انجام دادن فعالیت های ورزشی یک اندام متناسب و رویایی را برای خود به ارمغان بیاورید. بسیاری از فعالیت های ورزشی وجود دارد که شما می توانید انجام دادن روتین ورزشی خود را به واسطه آن ها انجام داده و در مدت زمان کوتاهی رونق چشم گیری داشته باشید.  تردمیل باشگاهی یکی از چندین مواردی است که شما می توانید در باشگاه ها از آن ها بهره مند بوده و به راحتی فعالیت ورزشی خود را انجام دهید.

 اما به نظرتان اجزای این دستگاه ورزشی از چه قطعاتی تشکیل شده است که توانسته عملکرد مثبتی روی اندام شما پیاده کند و همچنین علاوه بر این مورد از بدن شما در برابر انجام دادن این فعالیت ها محافظت کند؟ قطعاً در مورد برخی خطرها و آسیب هایی در بعضی از دستگاه های ورزشی شنیده اید و می دانید که بعضی از آن ها می تواند به شما آسیب وارد کند اما می توان گفت که ضربه گیر هایی در این دستگاه ورزشی تعبیه شده است که از بدن شما محافظت می کند. اگر می خواهید در مورد این موضوع اطلاعات زیادی به دست بیاورید بهتر است در ادامه با هایپر جیم همراه باشید.

از اجزای تردمیل باشگاهی چه می دانید؟

همانطور که می دانید اجزای مختلف در کنار هم قرار گرفته و توانسته یک دستگاه ورزشی به نام تردمیل باشگاهی را برای شما به نمایش بگذارد که هر یک از این قطعات به صورت جداگانه وظایف مختلفی را دارا هستند که به شما در روند انجام دادن این فعالیت ها کمک بسیار زیادی می کند و راحتی را برای شما به ارمغان آورده است.

انواع مختلف این قطعات مانند ضربه گیر، بالشتک محصول، موتور دستگاه، صفحه نمایشگر دیجیتالی، کمربند دستگاه و دیگر موارد قطعات اصلی و مهم این محصول به حساب می آید که هر یک از این موارد وظایف خاص خودشان را دارند. اما به نظرتان ضربه گیر در تردمیل باشگاهی چه نقشی دارد؟ آیا این قطعه از اهمیت بالایی برخوردار است که بتواند توجه شما را به این قسمت جلب کند؟ شاید باورتان نشود اما با توجه به اینکه شما نمی توانید این قسمت از قطعات تردمیل را با چشم خود ببینید نقش مهمی را به دوش می کشد!

نقش ضربه گیر در این نوع از دستگاه ورزشی چیست؟

همانطور که گفتیم هر یک از این قطعات وظایف خاص و منحصر به فرد خودشان را دارد که نقش ضربه گیر یکی از مهم ترین و قابل توجه ترین مسائل برای این سری از محصولات ورزشی به حساب می آید. در درجه اول نیاز است که شما را با این موضوع آشنا کنیم که ضربه گیرها در دستگاه های مختلف به شکل و مدل های متفاوتی وجود دارد ولی می توان گفت که همه این ضربه گیرها یک وظیفه مشترکی را برعهده دارند و همه آن ها برای یک هدف فعالیت می کنند.

شاید باور کردن این موضوع برای شما کمی سخت باشد و شما را به حیرت وا دارد اما باید گفت که این قطعه در تردمیل باشگاهی به نوعی کار می کند که در هنگام دویدن یا حتی راه رفتن فشار کمتری روی بخش زانو و کمر شما وارد کند. به عبارت دیگر می توان گفت که کار اصلی این دسته از ضربه گیرهایی که بیشتر از جنس فنر یا لاستیک های فنری و مستحکم هستند این است هنگامی که روی این دستگاه شروع به دویدن می کنید سبب افزایش انعطاف پذیری روی بالشتک محصول می شود و به همان اندازه که شما به دستگاه نیرو وارد می کنید به همان اندازه نیز دستگاه به سطح پا، زانو، کمر و ستون فقرات شما نیرو وارد می کند و سبب کم شدن فشار می شود.

در طول انجام دادن این فعالیت فشار ازطریق پاهای شما روی زانو و کمرتان وارد می شود و به مرور زمان اگر این قطعه در این دستگاه وجود نداشت، می تواند آسیب های جبران ناپذیری را روی این قسمت از بدن شما وارد کند. به خاطر همین طراحان این دستگاه ضربه گیرهای مقاوم و البته پرکاربردی را در زیر بالشتک این محصول طراحی کرده اند که شما در هنگام دویدن آسیب کمتری به زانو و کمرتان وارد شود و بتوانید با خیال راحت شروع به دویدن حتی با شیب و سرعت بالا روی تردمیل باشگاهی کنید.

در هنگام انجام دادن فعالیت ورزشی یا حتی خرید این دستگاه باید به این موضوع توجه داشته باشید که اگر دچار برخی مشکلات کمری یا درد زانو هستید، بهتر است از آن دسته از تردمیل هایی استفاده کنید که ضربه گیرهایی که در آن ها قرار داده اند به صورت طبی و فنری نرم باشند. معمولاً طراحان این دسته از ضربه گیرها را در میان تخته و اسکلت فلزی درونی این دستگاه ورزشی قرار می دهند که سبب افزایش انعطاف پذیری این قسمت از محصول می شود.

اگر بخواهیم نگاه دقیق تری به قرار گرفتن این ضربه گیرها در دستگاه تردمیل های باشگاهی کنیم، می توان گفت که معمولا این قطعه را در زیر قاب جلویی قرار می دهند و گاهی اوقات هم ممکن است در بین تسمه و اسکلت فلزی قرار گرفته شود که می توان گفت اگر دستگاهی را انتخاب کنید که ضربه گیر آن ها در قسمت اسکلت فلزی و تسمه قرار گرفته باشد، عملکرد و انعطاف پذیری بیشتری را از خود به نمایش می گذارد و آسیب کمتری به شما وارد می کند.

حتماً در هنگام ورزش کردن روی تردمیل باشگاهی در باشگاه با این موضوع مواجه شده اید که در هنگام دویدن سر و صدای زیادی از دستگاه بلند می شود و دستگاه ارتعاشات بسیار زیادی را از خود به نمایش می گذارد که در نتیجه شما را وادار به کم کردن سرعت یا حتی خاموش کردن دستگاه می کند! اما خبر خوبی که می توان به شما داد این است که ضربه گیرها علاوه بر انعطاف پذیری بالایی که از خود به نمایش می گذارد در روند دویدن در زندگی های آپارتمان نشینی امروزی به شما کمک بسیار زیادی می کند.

 علاوه بر اینکه در باشگاه می توانید از این دستگاه استفاده کنید قابلیت انجام دادن فعالیت های ورزشی به واسطه این دستگاه در خانه را نیز دارید. به خاطر همین می توان گفت در هنگام دویدن ضربه کمتری به کف و سطح زیرین دستگاه وارد می شود و اگر شما بخواهید از این محصول در خانه خود استفاده کنید، صدای کمتری را از خود بروز می دهد و طبقات زیرین ساختمان صدای کمی را در هنگام ورزش کردن شما می شنوند. فروش تردمیل در برند های متنوع انجام می گیرد. 

علاوه بر ضربه گیرهایی که در داخل خود دستگاه وجود دارد شما می توانید به صورت جداگانه ضربه گیرهایی را نیز برای قسمت خارجی یعنی گوشه و پایه های آن ها خریداری کنید و در هنگام نصب این ضربه گیرها را نیز در قطعات خارجی دستگاه جایگذاری کنید و به شما در روند فعالیت بدون ارتعاشات و با انعطاف پذیری بالا کمک بسیار زیادی می کند.

کلام آخر

تردمیل باشگاهی در باشگاه ها یکی از اصلی ترین دستگاه ها برای انجام دادن فعالیت ورزشی افراد به حساب می آید که شما می توانید هم روی این دستگاه به وزن خود اضافه کرده و هم وزن خود را کاهش دهید. بخاطر همین موضوع در داخل این دستگاه ها به دلیل اینکه هم عمل راه رفتن و دویدن را انجام می دهید ضربه گیرهایی را طراحی کرده اند که آسیب کمی به بدن شما وارد کند. در نتیجه با خیال راحت می توانید از این محصولات برخوردار شوید .

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 238
نمایش همه
علاقه مندی ها ()