دویدن یکی از تمرینات مهم برای کاهش وزن و داشتن اندامی مناسب است. بعضی از افراد فکر می کنند که دویدن روی تردمیل آسان است و فقط پوشیدن یک جفت کتونی و شروع به حرکت کردن است، اما این تمرین تکنیک ها و نکات مخصوص به خود را دارد.

با رعایت کردن تکنیک ها و نحوه صحیح دویدن، می توانید به راحتی دویدن خود را بهبود ببخشید و از آسیب دیدگی های رایج دویدن در امان باشید. این نکات و تکنیک ها به شما کمک می کنند تا شکل صحیح دویدن را یاد بگیرید یا حالت دویدن خود را اصلاح کنید و انجام این نکات نقش زیادی در مفید بودن تمرینات شما با تردمیل خواهند داشت.

در این مقاله تردمیل کو قصد دارد تا شما را با این نکات و تکنیک های صحیح دویدن آشنا کند تا بتواند سهم کوچکی در روند بهبودی دویدن شما داشته باشد. پس در این مقاله با ما همراه باشید.

اصول و تکنیک های دویدن روی تردمیل

برای این که بتوانید به صورت صحیح بدوید و تمرین مفیدی داشته باشید باید یک سری از نکات و تکنیک ها را رعایت کنید. در این بخش ما به معرفی این نکات و تکنیک ها می پردازیم.

گرم کردن

قبل از این که شروع به دویدن کنید باید عضلات خود را گرم کنید. یک سری حرکات کششی داینامیک انجام دهید که باعث گرم شدن و حرکت عضلاتتان شود. بعد از آن به مدت 5 دقیقه روی تردمیل راه بروید تا مفاصل و عضلاتتان برای دویدن با سرعت بالا آماده شوند.

فقط به یاد داشته باشید که نباید یکهو شروع به دویدن کنید، در غیر این صورت با انجام این کار باعث دادن شوک به بدنتان می شوید که قسمت اولیه دویدنتان را با مشکل مواجه می کند.

به پایین نگاه نکنید

زمانی که شروع به دویدن می کنید این حس به شما دست می دهد که سر خود را پایین بیاورید و به پایین نگاه کنید تا ببینید که پاهایتان چگونه در حال حرکت هستند و این حالت اصلا برای دویدن مناسب نیست و باعث می شود تا فشار زیادی به گردن و پشت شما بیاید.

پرهیز از خم کردن شانه ها

یکی دیگر از اشتباهاتی که افراد هنگام دویدن انجام می دهند، خم کردن شانه هایشنان هنگام دویدن است. سعی نکنید تا آن ها را بالا و محکم نگه دارید، در عوض آن ها را پایین و راحت نگه دارید. باید هر چند دقیقه یک بار حالت دستان خود را چک کنید و آن ها را بلرزانید و تکان دهید تا عضلات گرفته خودشان را رها سازند. پیروی از این تکنیک بسیار مهم است و به شما در ورود بیشتر اکسیژن به عضلاتتان کمک می کند.

با ریتم نفس کشیدن

دویدن و نفس کشیدن باید با یک ریتم خاصی انجام شود. دانشمندان می گویند که بهترین راه برای نفس کشیدن هنگام دویدن، انجام این دو کار است: نفس را به داخل بکشید و پس از برداشتن دو گام آن را خارج کنید. همچنین این که هرچه سریع تر نفس بکشید، حس بهتری خواهید داشت کاملا غلط است.

پیروی از این تکنیک نفس کشیدن جریان هوا در بدنتان را بهبود می بخشد و باعث می شود تا در انتهای تمرین کم تر احساس خستگی کنید. همچنین مطمئن شوید که هنگام دویدن از دهان نفس می کشید، چون بینی قادر نخواهد بود تا هوای کافی را وارد بدن کند.

حرکت دست ها

دستان خود را در زاویه ای بیشتر از 90 درجه نگه ندارید و آن ها را تا جایی که می شود در کنار بدنتان تکان دهید. بهترین دامنه حرکتی برای دست ها این است که از مرکز سینه رد نشود. اگر این اتفاق بیفتد ممکن است هوایی که به ریه ها وارد می شود را کاهش دهد.

وقتی که می خواهید یک مسیر طولانی را بدوید دستان خود را در زاویه ای حدود 110 درجه و راحت و آزاد نگه دارید تا از گرفتگی عضلات پیشگیری کنید.

سرد کردن

بعد از این که تمرینتان به پایان رسید، شروع به راه رفتن کنید، چون این کار باعث می شود نفس و نبضتان به حالت عادی خودش برگردد و زمانی که به حالت عادی خود برگشتید شروع به انجام کششی های استاتیک کنید. انجام دادن کششی بعد از پایان تمرین بسیار مهم است، چون عضلات تمایل زیادی به گرفتگی پس از تمرین دارند. نیازی نیست تا زمان زیادی را به آن تعلق دهید و یک مدت 5 تا 10 دقیقه ای برای بهبود ریکاوری بعد از تمرین کافی است.

کلام آخر

دویدن روی تردمیل شامل یک سری نکات و تکنیک  ها می شود. پیروی از این تکنیک ها باعث می شود تا حالت دویدن شما تغییر کند و بهبود یابد که در این صورت تمرینی مفید تر خواهید داشت و از آسیب دیدگی های مربوط به دویدن دور خواهید ماند. در این مقاله تردمیل کو به  خرید تردمیل خانگی و معرفی این تکنیک ها پرداخته است تا شما را با اصول صحیح دویدن روی تردمیل آشنا کند.

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 285
نمایش همه
علاقه مندی ها ()