امروزه تردمیل به همراه سایر وسائل ورزشی نقش مهمی در تناسب اندام دارند.  اسکی فضایی که به آن الپتیکال نیز گفته می شود یکی از وسائل ورزشی محبوب در خانه و باشگاه است. هنگامی که شما از دستگاه الپتیکال استفاده می کنید به صورت هم زمان چند حرکت بالا رفتن از پله، پدال زدن و حرکتی مانند ورزش اسکی را با هم انجام می دهید. شما می توانید این وسیله را از فروشگاه هایپر جیم تهیه کنید.

در این ورزش دست شما به صورت کامل به جلو و عقب می رود در حالی که پاهای شما به صورت بیضی شکل حرکت می کنند. الپتیکال ها کم ترین آسیب را به مفاصل زانو وارد می کنند و به کارگیری آنها به حدی راحت است که تمامی سنین میتوانند از آن استفاده کنند.

نقش اسکی فضایی در تناسب اندام و لاغری شکم

الپتیکال ها یکی از بهترین گزینه ها برای خانه و باشگاه هستند و بهتر است بدن خود را پیش از ورزش به وسیله آن گرم کنید. اگر اولین بار است که از این دستگاه استفاده می کنید، می توانید عملکرد و دستورالعمل های لازم را بر روی کنسول جلو دستگاه ببینید.

ایتدا صفحه مانیتور را روشن کنید و بعد شروع به پدال زدن کنید. سپس دسته های دستگاه را حرکت دهید تا تمرین شما کامل شود. از آنجا که دستگاه الپتیکال جزء تمرینات هوازی است با بالا بردن ضربان قلب به سلامت سیستم قلبی عروقی بدن کمک می کند.

همین طور می توانید به منظور جلوگیری از پوکی استخوان از دستگاه الپتیکال استفاده کنید به این صورت که سعی کنید به تدریج از مقدار شدت بیشتر با تنظیم مقاومت استفاده کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که اسکی فضایی همانند تردمیل برای بخشی از فعالیت های ورزشی ما مناسب هستند و تنها بخشی از فعالیت های دنیای واقعی را شبیه سازی می کنند.

اگر می خواهید از دستگاه الپتیکال استفاده بهینه داشته باشید و هم قسمت فوقانی و پایینی بدن را تقویت کنید، باید از دسته ها استفاه کنید. شما با کشیدن دسته ها و نیز کشیده نگه داشتن شانه، حفظ استایل مناسب و پدال زدن صحیح باعث می شوید تا تمامی عضلات بدن به چالش بیافتند.

شما می توانید برای بیشترین استفاده از الپتیکال خود، از تنظیمات دستگاه استفاده کنید که در برخی از مدل ها درگیر شدن با این تنظیمات بسیار خسته کننده است. وجود دسته های متحرک این امکان را به شما می دهد که بالا تنه خود را نیز در ورزش درگیر کنید.

برای استفاده از الپتیکال هر دو دسته های ثابت و متحرک را استفاده کنید. شانه های خود را کمی به عقب و متمایل به پایین بگیرید و آرنج خود را کمی خم کنید. این کار باعث می شود حرکت روانی داشته باشید.

شما می توانید با به کارگیری دسته ها حرکت های مختلفی انجام بدهید و با این کار به تناسب اندام دلخواه برسید. نقش دسته های ثابت و متحرک در اسکی فضایی برای انجام حرکات مختلف است. در ادامه به تمریناتی برای لاغری شکم با الپتیکال اشاره کرده ایم.

پرس فشاری تک دست

در این حرکت عضلات سینه و پشت باز و با یک حرکت فشاری درگیر می شوند. یک دست را روی دستگیره ثابت و دست دیگر را روی دستگیره متحرک الپتیکال قرار می دهیم. سپس دسته متحرک را با قدرت به سمت جلو حرکت دهید و با نیروی کمتری به عقب بازگردانید. این تمرین را برای هر یک از دستان خود انجام دهید و قدرت بدنی خود را به وسیله آن بسنجید و سعی کنید آن را در مقاومت های مختلف امتحان کنید.

کشیدن و ردیف کردن تک دست

این تمرین را هم همانند قبلی برای هر دودست خود انجام دهید. این تمرین خلاف پرس فشاری تک دست است. شما باید دست خود را روی دستگیره ثابت قرار دهید و دست آزاد خود را روی دستگیره متحرک بگذارید، سپس دستگیره متحرک را با قدرت به سمت عقب بکشید و بعد آن را به آرامی به سمت جلو ببرید و فشاری نیاورید. سعی کنید این کار را با مقاومت های مختلف انجام دهید.

اسکوات ثابت

ابتدا دستگاه را بر مقاومت مورد نظر خود تنظیم کنید. دستان خود را روی دستگیره های ثابت قرار دهید و به صورت صاف و کشیده رو به جلو نگه دارید. هنگامی که با پاهای خود پدال می زنید، بدن شما به صورت اسکوات است و به سمت عقب می رود.

 هنگامی که در این حالت اسکوات هستید تمرین را بدون درنگ انجام دهید و بعد از 10 ثانیه استراحت کنید از حالت خود خارج شوید و دوباره به همین صورت تمرین را تکرار کنید. سعی کنید در هر مرتبه کار با اسکی فضایی این حرکت را 10 تا 15 بار انجام دهید. خرید اسکی فضایی باشگاهی را از هایپرجیم با کیفیت بالا انجام دهید. 

کلام آخر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های ورزشی جدیدی وجود دارند که به وسیله آنها می توانید یک یا چند حرکت ورزشی را انجام دهید. اسکی فضایی از آن جمله دستگاهایی است که با داشتن دستگیره های ثابت و متحرک و داشتن دامنه حرکات وسیع، فرد را برای انجام حرکات مختلف ورزشی یاری می دهد تا بتواند عضلات بیشتری را درگیر کرده و به تناسب اندام برسد. همچنین این دستگاه برای لاغری شکم بسیار مؤثر است.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 270
نمایش همه
علاقه مندی ها ()