شاید از آخرین باری که سوار دوچرخه شده اید، زمان بسیار زیادی گذشته باشد یا موقعیت خوبی برای دوچرخه سواری به دلیل شلوغی شهر یا نبود زمان کافی نداشته باشید.

نگران نباشید، راه حل شما استفاده از باشگاه های ورزشی و استفاده از تجهیزات ورزشی مانند دوچرخه ثابت نشسته است.

تنها با استفاده از  دوچرخه ثابت است که می توانید از ورزش خود لذت ببرید و بدون وجود نگرانی خاصی به ورزش بپردازید.

اگر از جمله افرادی هستید که به دنبال خرید بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات ورزشی می گردید، بدون شک فروشگاه لوازم ورزشی هایپرجیم بهترین گزینه برای شما است.

در این فروشگاه می توانید تمامی نیازهای خود در خصوص لوازم ورزشی را برآورده سازید.

در این مقاله همراه با ما باشید تا در خصوص این وسیله ورزشی ارزشمند، اطلاعات بیشتری کسب کنیم و دریابیم که چگونه می توان از آن به بهترین نحو ممکن استفاده نمود.

چرا استفاده از دوچرخه ثابت از اهمیت بسیاری برخوردار است؟

داشتن تناسب اندام وحفظ سلامتی شما را تا حد بسیار زیادی از بیماری ها و مشکلات مرتبط با آن دور نگه می دارد.

گاهی حفظ تناسب اندام به دلایل بسیاری زیادی امری سخت و دشوار می شود. دشوار از این منظر که شاید فرصت کافی وجود نداشته باشد یا فضای آزاد مناسب برای ورزش کردن از محل زندگی شما بسیار دور باشد.

در این خصوص بهترین و مطمئن ترین روش برای حفظ سلامتی، استفاده از باشگاه های ورزشی است. باشگاه هایی که در آن بتوانید به بهترین شکل ممکن به ورزش بپردازید.

در این باشگاه های ورزشی نیز تجهیزات ورزشی بسیاری وجود دارد که می توانید از آن ها برای ورزش کردن نیز استفاده نمایید.

مواردی مانند تردمیل ها، وزنه ها، اسکی فضایی و دیگر تجهیزات. اما یکی از مواردی که بسیار محبوب است و بسیار نیز توسط ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد، دوچرخه ثابت است.

دلیل محبوبیت و اهمیت استفاده از این وسیله ورزشی ارزشمند، سهولت کارکرد اما اثر مثبت بسیار زیادی است که بر بدن می گذارد.

دوچرخه و دوچرخه سواری از اجزای جدانشدنی هستند که افراد از کودکی تا بزرگسالی با آن همراه هستند.

در باشگاه های ورزشی نیز استفاده از این وسیله ارزشمند وجود دارد و در حالت های مختلف نشسته و ایستاده امکان استفاده از آن وجود دارد.

دوچرخه ثابت نشسته، به شما این امکان را که در هر مکانی و در هر شرایط قابل قبولی که قرار دارید بتوانید دوچرخه سواری کنید و از ورزش کردن لذت ببرید.

مهم ترین اجزاء دوچرخه ثابت که باید بشناسید

در ادامه مهم ترین اجزایی که دوچرخه ثابت دارد، ذکر شده است. مواردی که توجه به آن ها سبب می شود تا نحوه استفاده از آن را به خوبی و آسانی بیاموزید و از استفاده از آن نهایت لذت را ببرید.

فلایویل

دیسکی با وزن زیاد، معمولاً بین 30 تا 50 پوند است که در جلوی دوچرخه، در جایی که چرخ حرکت می کند قرار دارد.

این قطعه توسط زنجیر یا تسمه به پدال ها متصل می شود و به ایجاد احساس حرکت کمک بسیار می کند و هنگام رکاب زدن، احساسی روان و راحتی به شما می دهد.

اگرچه همه دوچرخه ها چنین قطعه ای را ندارند و در برخی از دوچرخه های ثابت از مدل مغناطیسی یا پره ای استفاده می کنند.

زین

مکانی است که هنگام دوچرخه سواری روی می نشینید. معمولاً بین زین هایی که بلند، باریک و دارای کمترین میزان قطر هستند و زین های پره دار که پهن تر و دارای قطر بیشتری هستند، متفاوت وجود دارد.

پدال ها

پدال ها جایی هستند که پاهای خود را روی آن قرار می دهید و برای انجام تمرین آن ها را حرکت می دهید.

برخی از پدال ها ممکن است ساده و با کمترین میزان مساحت باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است حلقه ای باشند و برای نگه داشتن پاهای شما، بند مخصوص داشته باشند.

در برخی از دوچرخه ها، پدال ها دارای مکانیزم گیره ای نیز هستند که برای سوار شدن به کفش های مخصوص دوچرخه سواری نیاز دارد.

مقاومت

مقاومت درواقع احساس تنشی است که هنگام پدال زدن روی دوچرخه ایجاد می شود. ممکن است با دستگیره یا کنسول و با دکمه کنترل شود.

دوچرخه ها دارای سه نوع مکانیزم مقاومتی مختلف هستند که معمولاً با میزان قیمت آن ها مطابقت دارد.

  • دوچرخه هایی با پایین ترین میزان مقاومت که از مقاومت مبتنی بر تسمه استفاده می‎کنند که در آن ها تسمه به چرخ فلایویل متصل می شود و با سفت شدن آن باعث مقاومت دوچرخه بیشتر می شود.

این نوع دوچرخه ها به اندازه دوچرخه هایی که مقاومت های مکانیکی دارند بادوام نیستند. اما برای شروع دوچرخه سواری مناسب هستند.

  • سطح بعدی بالا مقاومت مکانیکی یا اصطکاک بیشتری دارد. در این نوع دوچرخه ها، لنت های پشمی یا لاستیکی در بالا یا در دو طرف فلایویل قرار دارند.

همانطور که پدال را می چرخانید، لنت ها روی فلایویل فشرده می شوند که مقاومت را افزایش می دهد.

  • اکثر دوچرخه های سطح بالاتر از مقاومت الکترومغناطیسی استفاده می کنند. در این نوع دوچرخه ها، دو آهنربا در نزدیکی چرخ فلایویل قرار می گیرند.

اگر دستگیره کشش را فشار دهید، آهنرباها به هم نزدیکتر می شوند و جریان الکتریکی بین آن ها را افزایش می دهند و از فلایویل به عنوان رسانا استفاده می کنند.

صفحه نمایش

صفحه ای روی دوچرخه ثابت نشسته است  و مواردی را نشان می دهد که شامل سرعت پدال زدن، زمان تمرین، کالری سوزی تخمینی و ضربان قلب شما است.

برخی از نمایشگرها آنالوگ هستند و فقط موارد اولیه را نشان می دهند و برخی دیگر صفحه نمایش های لمسی دیجیتال هستند که اطلاعات بسیار بیشتری دارند. لازم به ذکر است که برخی از دوچرخه های ثابت صفحه  نمایشگر ندارند. 

نتیجه گیری

در میان تجهیزات ورزشی، دوچرخه  ثابت نشسته از جمله وسایل ورزشی است که به دلیل سهولت استفاده و میزان کالری که از بدن شما می گیرد از محبوبیت بالایی برخوردار است.

نکته ای که در خصوص دوچرخه ثابت از نوع نشسته باید به آن دقت کرد، میزان فضایی است که این وسیله ورزشی اشغال می کند.

زیرا دوچرخه ثابت نشسته نسبت به دوچرخه ثابت ایستاده از میزان فضای بیشتری برخوردار است و به همین دلیل باید پیش از استفاده از آن، فضای مناسب برای آن را در نظر گرفته باشید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 254
نمایش همه
علاقه مندی ها ()