قطعا استفاده از هر وسیله‌ای نیاز به دانش و طرز استفاده از آن را دارد. آیا تا بحال با خود فکر کرده‌اید که ممکن است توسط  تردمیل خانگی  آسیب ببینید؟ برای افزایش امنیت در استفاده از تردمیل خانگی ما نکاتی را برای شما جمع آوری کرده‌ایم تا از بروز مشکلات احتمالی برای شما جلوگیری کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

نکاتی درباره ارتقای امنیت استفاده از تردمیل

تردمیل‌ها شاید دستگاه‌های بسیار ساده برای انجام ورزش‌های ایروبیک به نظر برسند. اما رعایت نکردن یک سری نکات شاید برای شما احتمال بروز اتفاقات را افزایش دهد. در ادامه به این نکات شاید ساده اما ارزشمند می‌پردازیم.

روبه‌رو را نگاه کنید

افراد تازه کاری که شروع به استفاده از تردمیل کردند معمولا موقع قدم زدن یا دویدن روی تردمیل به پاهای خود نگاه می‌کنند. یا در بعضی مواقع افراد به اطراف نگاهی می‌اندازند، نگاه کردن به سمتی غیر از جلو توازن فرد را از بین می‌برد و امکان رخ دادن حادثه تا 60% افزایش می‌یابد.‌

برخی افراد چشمان دومشان پاهایشان است، این افراد به هر سمتی نگاه می‌کنند در همان لحظه‌ هم زاویه راه رفتن خودرا به سمتی که نگاه می‌کردند عوض می‌کنند. این افراد قطعا در مواقع استفاده از تردمیل حتما دچار مشکل خواهند شد. بنابراین بهتر است تا همیشه تمامی دقت خود را به جلو معطوف کنیم.

از دستگیرههای دستگاه کمتر استفاده کنید

برای تازه کارها شاید کارایی بیشتری در بهبود بخشیدن توازن آنها داشته باشد. اما برای کسانی که به حرکت روی تردمیل عادت کردند استفاده از دستگیره‌های دستگاه در بلند مدت باعث پیدایش مشکلاتی در قسمت شانه‌ یا بازوان شود. یکی از فاکتورهایی که میزان استفاده از دستگیره‌ها را افزایش می‌دهد سرعت یا شیب نامناسب است. حتما در انتخاب سرعت یا شیب دستگاه باید دقت کافی داشت.

قبل از حرکت تسمه روی آن نایستید

برای جلوگیری از افتادن، قبل از آنکه تسمه دستگاه شروع به حرکت کند سعی کنید پاهای خودرا روی کلاف کنار تسمه که ثابت هستند بگذارید. اگر بر روی تسمه ایستاده باشید و بدون اینکه حواستان باشد دستگاه به حرکت بیفتد احتمال 80% شما تعادل خود را از دست خواهید داد. پس بهتر است قبل از شروع جای پای خود را روی قسمت‌های ثابت دستگاه بگذارید.

شروع برق آسا نداشته باشید

 بهتر است ابتدا با سرعت بسیار پایین (مطابق با قدم زدن معمولی) تمرینات خود را شروع کنید. اگر در ابتدای تمرین با سرعت بسیار زیاد شروع به دویدن روی تردمیل کنید به احتمالی زیادی دچار افزایش ضربان قلب و افزایش فشار جسمی می‌شوید که عواقب بدی به همراه در بلند مدت خواهد داشت.

شیب و سرعت مناسبی انتخاب کنید

برای جلوگیری از هرگونه واژگونی حسن تمرین بهتر است سرعت مناسب و همچنین شیب مناسبی را انتخاب کنید. ورزشکاران تمایل دارند تا قدرت بدنی خود را به چالش بکشند، با افزایش سرعت و همچنین افزایش زاویه شیب دویدن بسیار سخت و همراه با خطراتی است. برای کسانی که اینگونه ورزش می‌کنند قطعا افتادن و لیز خوردن از روی دستگاه به دور از انتظار نیست. بنابراین بهتر است با دقت ورزش کنید.

بدون کفش مناسب با تردمیل تمرین نکنید

یکی از ساده‌ترین موارد امنیت در استفاده از تردمیل به پا داشتن کفش مناسب دویدن روی تردمیل است. شاید جای تعجب داشته باشد اما به دلیل حرکت تسمه و اصطکاک گرمایی تولید می‌شود تا از سوختگی، خراش برداشتن یا بروز تاول‌ها جلوگیری شود. صرف نظر از این موارد به پا داشتن کفش مناسب به کمر شما یا مفاصل آسیب کمتری می‌رساند.

حتما دستگاه را خاموش کنید

حتی برای باز کردن درب یا جواب دادن تلفن برای چند ثانیه قبل از بیرون رفتن از دستگاه آن را خاموش کنید. تصور کنید کودکی در خانه شما هست و احتمال اینکه کودک بخواهد بخاطر کنجکاوی خود از دستگاه سر در بیاورد؛ اما چیزی جز حادثه برای کودک رخ نمی‌دهد.

حتی ممکن است کسی خبر نداشته باشد که تردمیل روشن است، ناگهان پای خود را روی آن میگذارد و حادثه‌ای که نباید اتفاق می‌افتد. بنابراین حتی برای چند ثانیه خروج خود از دستگاه جهت انجام کاری چه غیر ضروری چه ضروری دستگاه را خاموش کنید.

حتما جای مناسبی برای تردمیل در نظر بگیرید

برای تمامی کسانی که از تردمیل استفاده می‌کنند شاید افتادن از روی آن اتفاق افتاده باشد. بنابراین بهتر است پشت تردمیل خود را خالی نگه دارید و از قرار دادن اشیا خودداری کنید. با انجام چنین کاری از خطر ضربه خوردگی سر به چیزی جلوگیری کرده‌اید یا حداقل از شکستن وسایل‌های خود در امانید. خرید تردمیل را در برند های معتبر انجام دهید.

فراتر از توان خود نروید

در اکثر مواقع ورزشکارانی که به دنبال چالش قدرت جسمانی خود هستند، بخاطر فشارهای تمرینی زیاد بلایای زیادی به سر خود می‌آورند. همه افراد ورزشکار باید از بیشینه حد ضربان قلب خود آگاه باشند و از 80% آن فراتر نروند. بدن در بهترین حالت چربی سوزی بین 50 تا 70% ضربان قلب بیشترین بهره را می‌برد. پس نیاز به فشار آوردن بیش از حد نیست.

نتیجه گیری

برای در امان ماندن از خطرات احتمالی ما موارد ضروری را برای شما جمع آوری کردیم. به شما توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود یا دیگران از نکات امنیت در استفاده از تردمیل کوشا باشید تا ضرر و زیان‌های غیر قابل جبرانی به سوی شما نیایند.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 280
نمایش همه
علاقه مندی ها ()