در دهه  های اخیر تردمیل  وسیله محبوب بسیاری از ما برای ورزش کردن و رسیدن به اندام ایده آل شده است. بسیاری این وسیله را در خانه نگه داری  می  کنند. بنابراین، هر زمان وقت داشته باشند و نیاز ببینند از آن استفاده  می کنند . دویدن روی تردمیل  نوعی ورزش ایروبیک است.

مزیت استفاده از تردمیل  در خانه این است که هر زمان که تمایل داشته باشید  می توانید از آن استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با کاربرد این دستگاه شگفت انگیز آشنا کنیم . پی بردن به انواع کاربردهای این وسیله، به طور حتم دلایل استفاده شما از  تردمیل را تغییر خواهد داد.

بهترین جایگزین برای دویدن

هنگام دوندگی روی سطح آسفالت و محیط های باز احتمال برخورد شما با ز مین افزایش پیدا  می کند. تخته تردمیل  به گونه ای طراحی شده است  که احتمال آسیب و افتادن را را به حداقل برساند. مخصوصا اگر اضافه وزن بالا یا مشکل زانو دارید،  می توانید با خیال راحت از این وسیله استفاده کنید.

کاربرد برای تنوع در تمرینات

یکی دیگر از کاربردهای تردمیل  امکان ایجاد تنوع در برنامه ورزشی شما است. فرقی نمی کند که قصد دارید چه حرکتی روی آن انجام دهید.

 می توانید شیب آن را افزایش یا کاهش دهید. اگر  می خواهید استقامت خود را افزایش دهید،  می توانید شیب آن را بیشتر کنید. زمانی به اهمیت این کاربرد پی خواهید برد که احساس کنید، در ورزش کردن دچار خستگی و کسالت شده اید .

در این زمان است که تصمیم  می گیرید که ورزش کردن را رها کنید و با خود  می گویید ای کاش وسیله ای داشتم که کمی  تنوع به تمرینات من اضافه  می کرد. تردمیل  همین کار را انجام  می دهد. شما  می توانید حین دویدن به موسیقی گوش کنید یا فیلم تماشا کنید.

نمایش ضربان قلب

از کاربردهای دیگر این وسیله  می توان به نشان دادن  میزان ضربان قلب اشاره کرد. به هنگام حرکت روی این وسیله، ضربان قلب شما در هر دقیقه روی مانیتور آن نمایش داده  می شود. باید تلاش کنید ضربان را در یک سطح نگه دارید.

در این صورت ریه ها و قلب بیشترین بهره را از ورزش خواهند داشت . به یاد داشته باشید  میزان ضربان نه باید خیلی پایین بیاید نه خیلی بالا. به این ترتیب با استفاده از تردمیل  عملکرد قلبتان را زیر نظر خواهید داشت . بسیاری با استفاده از طریق تردمیل  متوجه نارسایی قلبی خود شده اند.

علاوه بر نمایش ضربان، دویدن روی تردمیل  عضلات قلب را تقویت  می کند. در واقع حرکت های ایروبیک روی این دستگاه قدرت قلب را در چرخش خون در بدن افزایش  می دهد. در نتیجه عضلات شما اکسیژن بیشتری دریافت خواهند کرد.

بنابراین افرادی که از فشار خون بالا رنج  می برند،  می توانند از آن برای متعادل کردن فشار خون استفاده کنند. با تمام این تفاسیر  می توانیم نتیجه بگیریم که استفاده از تردمیل  احتمال سکته قلبی را تا حد بسیار کاهش  می دهد.

کاهش وزن

یکی از دلایل استفاده از تردمیل  کاهش وزن است. با دویدن روی تردمیل  به مسافت ۱ مایل (۱.۶ کیلومتر)  می توانید ۱۰۰ کالری بسوزانید . با ۶ مایل (۹.۶ کیلومتر) دویدن ۶۰۰ کالری سوزانده  می شود. چنانچه تمرینات با شدت بالایی انجام پذیرد، کالری بیشتری نیز سوزانده خواهدشد.

افزایش حجم ماهیچه

کاربرد عمده تردمیل  تنها کاهش وزن نیست. افزایش حجم ماهیچه از دیگر دلایل مردم برای استفاده از تردمیل  است، چراکه در خوش اندام شدن نقش مهمی  دارد. دویدن نه تنها به تقویت عضلات پا کمک  می کند، بلکه حرکت دست ها به هنگام دویدن به تقویت عضلات دست نیز کمک  می کند.

بهبود دیابت

تمرین مرتب روی دستگاه تردمیل  عامل مهمی  در کنترل انسولین در دیابت نوع دوم است. تحقیقات نشان داده است تمرینات منظم سطح قند خون را کاهش  می دهد.

 یکی از بهترین راه های کنترل دیابت انجام تمرینات ورزشی و داشتن برنامه غذایی مناسب است. نکته مهم برای بیماران مبتلا به دیابت مشورت با پزشک معالجشان است، چراکه تمرین های شدید منجر به افزایش سطح قند در خون  می شود.

ورزش کمتر از ۲۰ دقیقه آزاد شدن گلوکوز ذخیره شده در کبد را در پی خواهد داشت. اما با۲۰ دقیقه ورزش ماهیچه ها  می توانند گلوکوز را به عنوان سوخت جذب کنند و  میزان آن را در خون پایین بیاورند. استفاده از تردمیل  از بهترین شیوه هایی است که این امر را محقق  می کند. فروش تردمیل باشگاهی با بهترین قیمت در نظر گرفته شده است. 

چربی سوزی در ناحیه شکم

دویدن روی این دستگاه نه تنها باعث سوزانده شدن چربی در شکم و پهلو  می شود، بلکه در صورت استفاده مکرر از آن شاهد خواهید بود که این چربی ها هرگز باز نخواهند گشت. شدت تمرینات برای این منظور حائز اهمیت است. بنابراین، فقط دویدن باعث از بین چربی نمی شود. باید شدت تمرینات و دفعات آن را افزایش دهید.

سخن آخر

در این مقاله کاربردهای مختلف تردمیل را برای شما شرح دادیم. برخلاف تصور اغلب مردم، تردمیل تنها برای کاهش وزن و چربی سوزی استفاده نمی شود. آشنایی با کاربردهای دیگر این دستگاه دید شما را نسبت به آن تغییر خواهد داد.

با استفاده از این دستگاه می توانید وضعیت قلب خود را تحت کنترل داشته باشید و قدرت آن را افزایش دهید، چون نمایشگر تردمیل آن را نمایش می دهد. افراد مبتلا به دیابت می توانند با ورزش کردن روی آن سطح قند خود را کاهش دهند. ماهیچه های دست و پا در اثر دویدن روی این دستگاه حجیم می شود.

امیدواریم با مطالعه این مقاله هایپرجیم دلایل بیشتری برای خریداری و ورزش کردن روی تردمیل پیدا کرده باشید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 245
نمایش همه
علاقه مندی ها ()