یکی از روش های آسان برای تناسب اندام و داشتن فعالیت بدنی در طول روز، استفاده از دستگاه اسکی فضایی باشگاهی است که آن را با نام الپتیکال نیز می شناسند. مزیت ها و ویژگی های مثبت این دستگاه باعث شده است که آن به ورزشی مناسب برای دوستداران فعالیت و حرکت تبدیل شود.

دستگاه الپتیکال باشگاهی از روی ورزش هایی مثل پیاده روی، دویدن و کوهنوردی برگرفته شده است؛ بنابراین عضلات متعدد و مشخصی را به حرکت و فعالیت وامی دارد. همینطور لازم به ذکر است که این وسیله نسبت به تردمیل فشار کمتری به زانوها وارد می کند.

در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم که انجام اسکی فضایی همراه با کدام ورزش ها مناسب است.

اسکی فضایی باشگاهی کدام قسمت های بدن را درگیر می کند؟

پیش از پرداختن به موضوع ورزش های مناسب همراه با اسکی فضایی، باید این مبحث را بررسی کنیم که این ورزش کدام عضلات ما را درگیر می کند و تاثیر آن روی کدام یک از اندام های ما قابل مشاهده خواهد بود.

یکی از فوایدی که اسکی فضایی دارد این است که اندام هایی که حتی کمتر درگیر فعالیت هستند را هم به کار می گیرد و آنها را قویتر می سازد. از جمله اندام هایی که این دستگاه تاثیر بیشتری روی آنها می گذارد، شامل موارد زیر است:

  • ماهیچه ها و عضلات 4 سر ران
  • ماهیچه های سرینی و سرینی بزرگ
  • عضلات همسترینگ
  • ماهیچه های پشت ساق پا (با وجود ویژگی تنظیم شیب برای دستگاه)
  • تقویت عضلات بالاتنه (در صورت وجود دسته های متحرک دستگاه)

ورزش های مناسب همراه با اسکی فضایی

حال که بررسی کردیم انجام اسکی فضایی باشگاهی روی کدام عضلات و اندام ها تاثیر بیشتری می گذارد، به روش ساده تری می توانیم به بررسی ورزش هایی  بپردازیم که همراه با الپتیکال مناسبتر هستند.

1. ایروبیک

از جمله ورزش هایی که همراه با اسکی فضایی می توانیم انجام دهیم، ورزش های هوازی یا ایروبیک است. ورزش های هوازی اینگونه عمل می کنند که در حین انجام آنها خون با میزان اکسیژن بالایی توسط قلب به همه عضلات و بافت های بدن پمپاژ می شود.

در ورزش هوازی میزان ضربان قلب، عملکرد ریه ها و تنفس افزایش پیدا می کند، یعنی مواردی که در ورزش بی هوازی رخ نمی دهد. این ورزش ها به دو گونه قابل انجام هستند: روش تداومی و تناوبی. در روش تداومی افراد بدون توقف و زمان استراحت تمرین می کنند، ولی در روش تناوبی افراد برای خود زمان های استراحت کوتاهی در نظر می گیرند.

دیگر ورزش های هوازی طناب زدن، شنا و دوچرخه سواری هستند که قبل از شروع انجام این ورزش ها، باید در ابتدا بدن خود را به مدت 5 دقیقه گرم کنید و میزان ضربان قلب خود را بالا ببرید. در این قسمت است که می توانید از اسکی فضایی باشگاهی استفاده کنید.

از فواید انجام اسکی فضایی و دیگر ورزش های هوازی می توانیم به بهبود عملکرد قلب، افزایش تراکم استخوان، تناسب اندام، بالا بردن استقامت بدن، بهبود میل جنسی و درمان افسردگی اشاره کنیم.

2. بدنسازی

انجام اسکی فضایی به عنوان روشی برای گرم کردن بدن در ورزش هایی که عضلات و ماهیچه ها را حجیم می سازد مانند بدنسازی هم کاربرد دارد. به دلیل اینکه اسکی فضایی روی عضلات و اندام های پایین تنه بدن تاثیرگذار است و همچنین اگر دستگاه الپتیکال باشگاهی دارای دسته های متحرک باشد، اندام های بالاتنه را نیز درگیر فعالیت می کند.

انواع تمرینات بدنسازی

انواع فعالیت های بدنسازی برای افزایش حجم و قدرت عضله ها شامل موارد زیر هستند:

  • اسکوات: این فعالیت یکی از تمرینات اساسی و تاثیرگذار برای عضله سازی است که ماهیچه های پایین تنه را درگیر می کند.
  • پرس سرشانه: این تمرین موجب پهن تر و حجیم تر شدن عضلات شانه شما می شود.
  • دد لیفت: این حرکت عضلات پایین تنه مانند عضلات باسن، لگن، پایین کمر و میانی پشت را هدف قرار می دهد.
  • هالتر پارویی: این حرکت، تمرین سنگینی برای ورزیده ساختن عضلات بالای پشت، ماهیچه دالی و عضلات لوزی است.
  • بارفیکس: این تمرین برای عضله سازی شانه ها، بازوها و همچنین V شکل و زیبا شدن ماهیچه های پشتی بدن مناسب است. البته نوع دیگری از بارفیکس به نام بارفیکس دست جمع وجود دارد که عضلات شانه و سینه را هدف قرار می دهد.
  • پرس سینه: این فعالیت ورزشی ماهیچه های سینه، شانه و عضلات جلو بازو را ورزیده می کند. می توانید جهت افزایش قدرت عضلات بالای سینه هم پرس سینه خم یا مایل را به تمرینات بدنسازی خود اضافه کنید. پرس سینه صاف عضلات پایین سینه را تقویت می کند.
  • شنا رفتن: انجام حرکت شنا که فرد روی شکم دراز می کشد و بالاتنه خود را به کمک دستانش پایین و بالا می برد هم در عضله سازی ماهیچه های سینه و شکم تاثیر فراوان می گذارد.

این حرکات و تمریناتی که به طور مختصر توضیح داده شدند، در دسته ورزش های بدنسازی قرار دارند که قبل از انجام آنها و جهت گرم کردن بدن خود می توانید از اسکی فضایی باشگاهی استفاده کنید.

3. تناسب اندام

وجود چربی های مزاحم و اضافی در بدن به خصوص اطراف شکم، اجازه داشتن اندام موردنظرمان را به ما نمی دهد و روی روحیه ما هم تاثیر منفی می گذارد. اما انجام برخی از تمرینات تناسب اندامی که باعث از بین رفتن این چربی های مضر می شوند، در داشتن اندامی سالم و زیبا هم موثر هستند. مراکز فروش اسکی فضایی این دستگاه را با قیت های مختلف به فروش می رسانند. 

نباید این موضوع را فراموش کرد که حرکات تناسب اندام هم مانند سایر ورزش ها نیاز به گرم کردن و آماده ساختن بدن دارد. انجام اسکی فضایی خانگی یا باشگاهی یکی از بهترین روش های گرم کردن بدن برای انجام این تمرینات است؛ چراکه از ترکیب چند حرکت مانند دویدن، دوچرخه سواری و حتی کوهنوردی ساخته و تنظیم شده است.

انواع تمرینات تناسب اندام

·        اسکات: این تمرین برای تقویت عضلات چهارسرران، همسترینگ و باسن موثر است.
  • حرکت خیز: این مورد تمرینی برای قوی کردن عضلات پایین تنه بدن است و توانایی تعادل بدن را افزایش می دهد.
  • حرکت شنا: این تمرین روی ماهیچه های سینه، شانه ها و عضلات سه سر تاثیرگذار است.
  • کرانچ: این حرکت نیز عضلات شکم، ران پا و پهلوها را قوی می سازد.

حرکات تناسب اندام و لاغری، متعدد و متنوع هستند و انجام اسکی فضایی باشگاهی قبل از شروع آنها، به چربی سوزی و حفظ اندامی متناسب کمک می کند.

کلام آخر

با بررسی انواع ورزش های مناسب همراه با اسکی فضایی باشگاهی در هایپرجیم، به این نتیجه می رسیم که این دستگاه، چه در خانه و چه در باشگاه می تواند کارآمد و موثر در حفظ تناسب اندام و چربی سوزی باشد. البته در کنار ورزش کردن تغذیه سالم، خواب کافی و فعالیت های ذهنی را فراموش نکنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 246
نمایش همه
علاقه مندی ها ()