اگر در آرزوی خرید یک تردمیل خانگی هستید و به زودی قصد تهیه یکی از آن ها را دارید، باید به شما بگوییم که استفاده از این وسیله به خرید و دویدن روی آن خلاصه نمی شود.

در صورتی که تمایل دارید در دراز مدت از آن استفاده کنید بدون اینکه شاهد افت کیفیت آن باشید، نیاز دارید به طور مداوم از آن نگه داری کنید. برای رسیدگی به آن باید به یک سری نکات توجه کنید. در غیر این صورت، ممکن است به دستگاه خود آسیب برسانید.

ما در تردمیل آنلاین این مقاله را برای شما تهیه کرده ایم که با مطالعه آن به بهترین شکل از  تردمیل خانگی  در خانه خود مراقبت کنید. پس ما را تا انتها همراهی کنید.

تردمیل خانگی نباید الاکلنگ باشد

تردمیل خود را روی زمین هموار قرار دهید. نباید به هنگام دویدن احساس کنید که تمام دستگاه شما در حال تکان خوردن است. این اولین قدم در راستای نگه داری از این وسیله است.

در این حالت، تسمه تعبیه شده راحت تر تخته را به حرکت درمی آورد. قرار دادن تردمیل روی یک سطح ناهموار باعث می شود تسمه بسیار سریع تر از کار بیفتد.

تمیز کردن تردمیل خانگی فراموش نشود

بعد از هر بار دویدن روی تردمیل، بدنه آن را تمیز کنید. بیشتر مردم بعد از استفاده از تردمیل نیازی به تمیز کردن آن نمی بینند.

اگر دوست دارید ظاهر تردمیل شما در خانه تا مدت ها مشابه روز اولش باشد، بعد از هر بار استفاده، قسمت هایی را که در معرض قطرات عرق حین تمرین بودند، تمیز کنید. کنسول را از قلم نیندارید.

برای تمیز کردن آب خالی هم کفایت می کند. از مواد شوینده قوی استفاده نکنید، چراکه به بعضی قسمت ها آسیب می رساند.

قسمت زیر تسمه

ماهی یک بار فضای بین تخته و تسمه را تمیز کنید. تسمه تردمیل خانگی بیشتر از بقیه بخش ها در معرض فرسودگی و پاره شدن قرار دارد. تجمع گرد و غبار و انواع آلودگی ها روند فرسودگی و از کارافتادگی را تسریع می کند.

تمیز کردن این قسمت کار چندان راحتی نیست. تا جایی که می توانید از دستمال خیس استفاده کنید و باقی قسمت ها را با جاروبرقی تمیز کنید. برای اینکه مواد در این قسمت انباشته نشوند، تردمیل را در یک مکان تمیز قرار دهید و زمین را تمیز نگه دارید.

موتور را تمیز کنید

تمیز کردن موتور تردمیل خانگی اصلاً کار راحتی نیست، اما سعی کنید هر طور که می توانید ماهی یک بار یا حد اکثر ۳ ماه یک بار این کار را انجام دهید. از جاروبرقی برای برداشتن غبار و اضافات استفاده کنید.

با انجام همین کار موتور با حداکثر توان به کار میفتد. برای تمیز کردن آن با دست، بهتر است دفترچه راهنما را مطالعه کنید. شاید نکاتی را در این مورد ذکر کرده باشد. نکته ایمنی مهم در تمیز کردن موتور کشیدن آن از برق است.

تسمه را روغن کاری کنید

روغن کاری کردن تسمه تردمیل کارکرد آن را به حداکثر می رساند. البته انواعی از تردمیل ها هم وجود دارند که به شکل اتوماتیک روغن کاری می شود. برای این کار دفترچه راهنما را مطالعه کنید که ببینید روغن کاری تردمیل توصیه شده است یا خیر.

در کل تردمیل هایی که قیمت کمتری نسبت به بقیه انواع دارند، نیاز به روغن کاری دارند. پس هر چند وقت یک بار یا هنگامی که صدای عجیب و غریب از این قسمت شنیدید، این کار را انجام دهید.

برای روغن کاری احتیاج به روغن مناسب دارید. برای بیشتر تسمه ها روغن سیلیکونی استفاده می شود. استفاده از روغن نامناسب به تسمه شما آسیب می زند.

باز هم تسمه. این بار محکم کنید

همه تسمه ها در ابتدا به بهترین شکل تنظیم هستند، اما به مرور زمان و استفاده های مکرر و شدید از آن ممکن است آن را از حالت قبلی خود خارج کند.

با شل شدن تسمه فشار روی تخته کاهش میابد و احساس می کنید به هنگام دویدن، به این سمت و آن سمت سوق داده می شوید. برای برطرف شدن این مشکل باید دو غلتکی را که در دو سر تردمیل خانگی تعبیه شده اند، محکم کنید که فشار روی تسمه منتقل شود.

تسمه را جایگزین کنید

اگر تمیز کردن، روغن کاری و تنظیم تسمه درد آن را دوا نکرد، ناچار هستید آن را تعویض کنید. اگر از پس کارهای فنی برمی آیید، قادر خواهید بود این کار را انجام دهید.

تعویض تسمه تردمیل خانگی را زمانی پیشنهاد می کنیم که موتور و تخته آن همچنان کارآمد باشند. در غیر این صورت، بهتر است یک تردمیل دیگر تهیه کنید.

محافظ نوسان برق ضروری است

مانند هر وسیله برقی دیگری، تردمیل خانگی نیز با نوسان برق آسیب می بیند. برای محافظت در برابر آن خرید یک محافظ که قیمت چندانی هم ندارد، از هزینه های گزاف برای تعمیر آن جلوگیری می کند.

البته استفاده از یک محافظ برای تردمیل های برقی توصیه می شود، چون انواع خانگی آن نیازی به مصرف برق ندارند. توصیه دیگر ما این است که اوقاتی که از این وسیله استفاده نمی کنید، آن را از پریز برق بکشید.

در پایان

در این مقاله در تلاش بودیم به خرید تردمیل و نکاتی کاربردی برای نگه داری از تردمیل خانگی اشاره کنیم. نگه داری از این وسیله می تواند عمر آن را افزایش دهد و کیفیت آن را در طول زمان حفظ کند. اختصاص دادن زمان به انجام این کارها تأثیر مطلوبی در دراز مدت خواهد داشت.

نگه داری از این وسیله هزینه ناچیزی دارد، اما آسیب آن هزینه گزافی به شما تحمیل می کند. اگر تا امروز نیازی به رسیدگی به تردمیل خود نمی دید، زمان را از دست ندهید و از همین امروز آغاز کنید. ماهی را هر وقت از آب بگیرید، تازه است.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 292
نمایش همه
علاقه مندی ها ()