هنگامی که برای اولین بار وارد باشگاه ورزشی می شوید، ممکن است تردمیل را به عنوان فضای امنی در نظر بگیرید.

شما مجبور نیستید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید یا آن را مانند وزنه ها در جای مناسب قرار دهید و استفاده نادرست از آن سخت است، زیرا کارکرد آن بسیار آسان است.

همچنین برخلاف دستگاه های ورزشی نیازمند مربی و شخص آموزش دهنده ندارد و خودتان به آسانی در اولیت استفاده، اصول ورزش کردن با آن را می آموزید.

با وجود تمام نکاتی که در خصوص آسان بودن استفاده از تردمیل به آن اشاره شد، اما استفاده از  تردمیل خانگی  یا باشگاهی، نیازمند رعایت برخی از قوانین و نکات لازم است.

تردمیل خانگی جز دسته ماشین های مدرن است و دارای مجموعه ای گیج کننده از صفحه ها و دکمه ها است که می توانید آن ها را تنظیم کنید تا تمرین خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

تردمیل خانگی با توجه به ویژگی های متفاوتی که نسبت به تردمیل باشگاهی دارد، برای استفاده در منزل بسیار مناسب است و می تواند بسیاری از نیازهای ورزشی شما را تامین کند.

با در این مقاله همراه باشید تا در خصوص تردمیل خانگی و نحوه استفاده از آن اطلاعات بیشتری را کسب نماییم.

برای آنکه خریدی مطمئن انجام دهید و تمامی نکات لازم برای خرید تردمیل برای شما توضیح داده شود، فروشگاه هایپرجیم بهترین گزینه و انتخاب شما است.

گیره قرمزی که روی تردمیل ها یافت می شود چیست؟

این گیره عملکرد توقف اضطراری است. گیره کوچکی روی تردمیل وجود دارد که برای متوقف کردن تسمه در صورت نزدیک شدن بیش از حد کاربر به لبه پشتی تردمیل طراحی شده است.

اگر ریسمان به طول کامل کشیده شود، کمربند دستگاه فورا متوقف می شود. این ویژگی ایمنی بسیار زیادی برای شما ایجاد می کند و از بروز حوادث بسیار بد در هنگام استفاده از تردمیل جلوگیری می کند.

همچنین باید توجه داشت که گیره باید همیشه به خط کمر شلوارک یا شلوار شما بچسبد. چون تی شرت ها می توانند گشاد باشند و طول آن ها متفاوت باشد، بهتر است از چسباندن به آن ها خودداری کنید.

تمرینات از پیش تعیین شده تردمیل که باید امتحان کنید چیست؟

تمرینات موجود روی تردمیل از تردمیلی به تردمیل خانگی دیگر متفاوت است، اما تمرینات مبتنی بر مسافت معمولاً بیشترین استفاده را دارند.

زیرا افراد به دنبال رسیدن به یک هدف هستند، خواه هدف آن ها دویدن به طول 5 کیلومتر باشد یا پیاده وری ساده و کوتاه. تمرینات مبتنی بر مسافت همیشه محبوب و مورد انتخاب اکثر افراد هستند.

دویدن با سرعت تعیین شده، استراتژی بسیار ارزشمندی است. به ویژه برای کسانی که به دنبال رسیدن به زمان خاصی در مسافت معین هستند.

با این حال، فواصل سرعت برای کسانی که به دنبال فعالیت با شدت بالا یا بهبود سرعت خود هستند، عالی است.

یکی از مزایای این نوع تمرین ایجاد فیبرهای عضلانی در بدن است. این فیبرهای عضلانی توانایی شما را در انجام حرکات قدرتی بهبود قابل توجهی می بخشد.

تمرین در شیب سبب افزایش قدرت در نواحی خاصی از بدن می شود و استقامت عضلانی شما را بهبود می بخشد.

هر نوع ماهیچه در بدن شما مانند ساق پا، همسترینگ، باسن، کمر و شانه ها، در هنگام دویدن در شیب تحریک می شود و کار می کند.

چه زمانی باید از صفحه نمایش ضربان قلب روی تردمیل استفاده کرد؟

پنل های مانیتور ضربان قلب برای ثبت سطوح ضربان قلب شما در شروع و پایان تمرین بسیار مفید است.

بهتر است هنگام حرکت، ضربان قلب را با استفاده از دستگاه قفسه سینه، مچ دست یا ساعد ردیابی کنید.

نگه داشتن پانل دستی، بازوها را از راه رفتن یا دویدن خارج می کند و از حرکت طبیعی افراد جلوگیری می کند.

بررسی ضربان قلب تضمین می کند که بدن به روشی مناسب برای مطابقت با هدف شما عمل می کند. البته در اینجا باید به این نکته نیز اشاره کرد که افرادی که دارای مشکلات قلبی هستند باید در استفاده از تردمیل نکات لازم را رعایت کنند.

به عنوان مثال، اگر می خواهید استقامت خوبی داشته باشید، ضربان قلب شما باید 70 تا 80 درصد باشد.

آن منطقه خاص ظرفیت شما را برای انتقال اکسیژن به بافت عضلانی و دوری دی اکسید کربن از آن ایجاد می کند.

چند راه خوب برای جلوگیری از خسته شدن در استفاده از تردمیل

پیگیری تمرینات و تعیین هدف به مبارزه با خستگی در استفاده از تردمیل کمک بسیاری می کند.

به عنوان مثال، برنامه Technogym MyRun تبلت را به تردمیل متصل می کند و از طریق آن می توانید تمام داده های تمرینی زنده خود را ببینید و همزمان در وب نیز بگردید.

هدف داشتن در استفاده از تردمیل بهترین گزینه برای مقابله خستگی است. این هدف می تواند مدت زمان استفاده باشد، می تواند مسافت خاص و حتی می تواند سرعت خاصی در دویدن باشد.

افرادی که از گزینه استارت سریع تردمیل استفاده می کنند، دوام زیادی روی تردمیل خانگی ندارند.

حتی ابتدایی ترین هدف، مانند زمان یا مسافت، ذهن را متمرکز می کند و داشتن برنامه تمرینی که شامل تغییرات باشد، همیشه بهترین انتخاب است.

دویدن روی تردمیل چه تفاوتی با دویدن در فضای آزاد دارد؟

نیازهای فیزیکی دویدن روی تردمیل اغلب کمتر از دویدن در فضای آزاد است.

چنین امری به این دلیل است که می توانید بی وقفه با سرعت از پیش تعیین شده و بدون تغییر در سطح یا سرعت تمرین خود را انجام دهید.

تردمیل ها همچنین هرگونه تغییر جهت را قطع می کنند، که خطر آسیب را کاهش می دهد و انرژی کمتری برای انجام کار مصرف می کند.

با این حال، مزایای استفاده از تردمیل می تواند جنبه های منفی نیز داشته باشد. جنبه های منفی که می‎تواند سلامت بدن شما را تهدید کند.

به همین دلیل در صورتی که دارای مشکلات یا بیماری هستید، پیش از استفاده از تردمیل، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین در صورتی که به صورت مرتب از تردمیل خود تعمیر و نگهداری نکنید، بدون شک در طولانی‎مدت در استفاده از آن به مشکل برخواهی خورد.

به همین دلیل باید به صورت دوره ای آن را سرویس کرد و از کارکرد صحیح آن مطمئن شد. در این صورت است که عمر تردمیل شما بیشتر از حالت معمول می‎شود و هزینه مازادی نباید برای تعمیر آن پرداخت کنید.

برخی از موارد تعمیر و نگهداری تردمیل آسان بوده و قابل انجام برای افراد تازه وارد و خود ورزشکار  است.

اما برخی دیگر نیازمند بررسی و تحلیل فرد تعمیرکار حرفه ای است. همچنین مشکلات مربوط به موتور و برق دستگاه را باید در سریع ترین زمان ممکن با مراکز تعمیر یا نمایندگی آن در میان بگذاریم.

مهم‎ ترین نکات استفاده از تردمیل خانگی

نوع دویدن شما روی تردمیل بسیار مهم است. نباید به گونه ای روی تردمیل بدوید که در مدت زمان کوتاهی خسته شوید و بدن شما کم بیارود.

همچنین نباید آنقدر آرام بدوید که استفاده کردن یا نکردن از تردمیل، تفاوتی در وضع سلامتی شما نداشته باشد.

نوع دویدن و استفاده از تردمیل باید در ابتدا به صورت آهسته و سپس آرام آرام سرعت آن را افزایش دهید تا بدن شما به سرعت تقریبا بالا عادت کند.

نتیجه گیری

استفاده از تردمیل خانگی نیازمند دانستن برخی از نکات و رعایت آن ها جهت حفظ ایمنی خود و ایمنی دستگاه و همچنین انجام اصولی تمرینات ورزشی است.

امروزه تردمیل از جمله دستگاه های محبوب ورزشی است که استفاده از آن محدودیتی در سن و سال ندارد، اما باید برای برخی از افراد با پیش زمینه بیماری با مشورت پزشک صورت بگیرد.

تردمیل خانگی در اندازه و با ویژگی های مختلفی تولید می شود و با توجه به میزان فضایی که در منزل دارید می توانید   خرید تردمیل را انجام دهید و از آن استفاده کنید.

 فروشگاه تردمیل کو

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 303
نمایش همه
علاقه مندی ها ()