برخی افراد در سرتاسر دنیا متأسفانه با مشکلات تنفسی دست و پنجه نرم می کنند، در حالی همین افراد هم آرزوی فیت شدن و بدن خوبی داشتن را در سر می پرورانند. اما آیا تا به حال از فواید دوچرخه ثابت برای بیماری های تنفسی مانند آسم چیزی شنیده اید؟ با هایپر جیم همراه باشید تا بیشتر درباره این  دوچرخه ثابت بدانید.

دلایل تنگی نفس (آسم)

ابتدا اجازه دهید تا کمی در رابطه با دلایل تنگی نفس صحبت کنیم. شاید عواملی وجود داشته باشد که باعث بروز چنین مشکلی برای شما شده اند. بیماری های تنفسی صرفاً ارثی نیستند، عوامل محیطی هم می توانند باعث بروز چنین مشکلاتی از رنج بسیار خفیف تا بسیار شدید بشوند.

عوامل بروز آسم

عواملی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، می توانند باعث بیماری آسم یا تنگی نفس شود.

  • وراثت ژن
  • چاقی، مخصوصاً کودکانی که اضافه وزن شدید دارند
  • جنسیت

در کودکی، احتمال دچار شدن پسران به بیماری آسم، بیشتر از دخترها است. اما در بزرگسالی این فاکتور کاملاً برعکس بروز می دهد. بانوان سالمند نسبت به آقایان بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های تنفسی هستند.

  • زندگی در شهرها یا محیط های آلوده
  • سن

در سن های بالاتر این بیماری پیشرفت بیشتری نشان می دهد.

  • بیماری های زمینه ای

برای مثال، افرادی که دارای بیماری های خاص پوستی مانند اگزما یا حساسیت هستند، ریسک ابتلا به بیماری تنفسی بیشتری نسبت به سایر افراد خواهند داشت.

  • تیروئید

اما جای نگرانی نیست، این بیماری دارای درمان هایی در سطوح مختلف هست و عموم می توانند از آن درمان ها به تجویز متخصص استفاده کنند.

خود آسم به چند دسته تقسیم می شود.

  • آسم آلرژیک (بر اثر حساسیت به چیزی)

برای مثال، حساسیت های فصلی، موادی که باعث آلرژی می شوند یا برخی حیوانات مانند سگ، گربه. حتی در برخی کیس های پزشکی هم غذا و گرد و خاک دخیل بودند.

  • آسم غیر آلرژیک

برای مثال، دود سوختن چیزی، هوای سرد، عطرها، محصولات نظافتی و خوش بو کننده های هوای اتاق باعث بروز آسم می شوند.

  • آسم شغلی

گاهی اوقات محل کار برخی افراد باعث بروز چنین مشکلی می شود. وجود عواملی مانند رنگ یا بوی رنگ، مواد شیمیایی یا صنعتی تأثیرات مستقیم و منفی برای افراد به همراه دارد.

مبتلایان به آسم باید ورزش کنند

ورزش ها و به خصوص استفاده از دوچرخه ثابت می تواند به مبتلایان بیماری های تنفسی کمک بسیار زیادی کند. زیرا چنین کاری موجب کاهش تأثیرات مضر انقباض های برونشی می شود. در نتیجه خطر حملات آسمی در افراد بسیار کمتر خواهد شد.

همچنین تمرین کردن با این دستگاه در منزل، می تواند به بیمارانی که حساسیت بسیار شدید به هوای کثیف نشان می دهند، بسیار کمک کند. زیرا این افراد می توانند تمرینات خود را در منزل انجام دهند و از هوای آلوده و کثیف بیرون خانه در امان باشند.

چرا باید ورزش کرد؟

ورزش کردن باعث می شود که فرد، احساس تنگی نفس کمتری داشته باشد و همچنین شرایط جسمانی بهتری برای خود به ارمغان آورد. در عین حال، با استفاده از تمرینات دوچرخه ثابت می توانند سلامت عمومی خود را بهبود بخشند و در طولانی مدت علائم آسم را کاهش دهند.

طبق مطالعاتی که اخیراً روی افراد مبتلا به آسم صورت گرفته، ورزش کردن نه تنها سلامت این افراد را به خطر نمی اندازد، بلکه باعث بهبود آن ها هم خواهد شد. انجام تمرینات با کمک دوچرخه ثابت، عملکرد قلب را بهبود می بخشد و شرایط سلامتی ریوی فرد را به شدت افزایش می دهد.

در نتیجه فرد زندگی با کیفیت تری برای خود خواهد ساخت که آرزوی تک تک انسان های روی زمین است. به طور کلی همه مبتلایان بیماری تنفسی باید ورزش های هوازی انجام دهند. به آن ها این اطمینان را می دهیم که جای هیچ نگرانی نیست و با خیالی آسوده می توانند به انجام آن ها بپردازند.

هیچ نقص یا بیماری، محدودیت نیست. ورزشکاران حرفه ای وجود دارند که به بیماری های تنفسی مبتلا هستند اما زندگی ورزشکاری حرفه ای برای خود فراهم کرده اند.

نکات بسیار مهم

بیماران تنفسی، افرادی که حساسیت دارند و کسانی که تنگی نفس خفیفی دارند، نباید یک سری تمرینات ورزشی را انجام دهند. فعالیت های ورزشی بسیار سنگین یا پر فشار ممکن است باعث وارد شدن فشار به این افراد شود. فروش دوچرخه ثابت باشگاهی و سایر لوازم ورزشی در سایت انجام می گیرد. 

مخصوصاً افرادی که داری وزن بسیار زیاد هستند، نباید دست به چنین کاری بزنند. به چالش کشیدن توانایی های جسمی بحثی کاملاً جدا است و جای، مکان و زمان مخصوص به خود را می طلبد. پس اگر جز این دسته از افراد هستید، توصیه می کنیم اقدام به چنین کاری نکنید، زیرا با سلامت و جان خود بازی خواهید کرد.

استفاده از دوچرخه ثابت برای افرادی که به بیماری آسم مبتلا هستند وسیله ای بسیار عالی برای رسیدن به بدنی فیت و سلامتی زیاد به شمار می رود. اگر نمی توانید به باشگاه های ورزشی برای تمرین بروید، کافی است از این دستگاه استفاده کنید و برنامه تمرینات تلفیقی برای خود تدارک ببینید.

جمع بندی

دوچرخه ثابت بهترین گزینه برای افرادی است که با هوای محیط باشگاه یا بیرون از خانه حساسیت شدید دارند. با استفاده از این دستگاه، مبتلایان به آسم می توانند به بدنی ایده آل برسند، سلامتی قلب، دستگاه تنفسی و سلامت عمومی خود را به  شدت افزایش دهند و زندگی با کیفیت تر و کم دردسر داشته باشند.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 248
نمایش همه
علاقه مندی ها ()