تردمیل یکی از دستگاه‌های بدنسازی است که به شما در رسیدن به اندامی ایده آل و خوش فرم کمک می‌کند. البته شرط رسیدن به اندام مناسب، ورزش منظم و رژیم غذایی سالم است. این دستگاه برای انجام فعالیت‌های هوازی به کار می‌رود و با شبیه سازی اعمال دویدن و راه رفتن، فرایند چربی سوزی را سرعت می‌بخشد.

از زمان‌های قدیم تاکنون تغییرات بسیاری در ظاهر و امکانات  تردمیل ایجاد شده است. امروزه نحوه استفاده از این کالای ورزشی بسیار راحت است و به‌دلیل تنوع بسیار زیاد این محصول، هر فردی با توجه به بودجه و نیاز خود قادر به تهیه نوع مناسبی از آن است.

دستگاه‌های قدیمی در نوع مکانیکی تولید می‌شدند و از امکاناتی نظیر: مانیتور، برنامه‌های از پیش ذخیره شده، تنظیمات اتوماتیک و غیره بی‌بهره بودند‌. اما امروزه شرکت‌های تولید کننده این تجهیزات از تکنولوژی‌های به روزی در ساخت آنها استفاده می‌کنند. در ادامه این مقاله از تردمیل آنلاین تفاوت‌های دستگاه‌های هوازی نسل جدید و قدیم را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

تاریخچه تردمیل به چه زمانی برمی گردد؟

این دستگاه که امروزه نوع پیشرفته آن را در باشگاه‌ها و خانه‌ها مشاهده می‌کنید، ایده تولید آن برای اولین بار در سال ۱۸۷۵ توسط برخی از کشاورزان مطرح شد. این افراد با تولید نوار نقاله‌ای منطبق با قدم حیوانات، از آنها برای امور متفاوت کشاورزی مانند: آسیب، خرمن کوبی و غیره استفاده می‌کردند.

به مرور زمان و در سال 1952 این دستگاه‌ها توسط فردی به نام روبرت بروس که یک کاردیولوژیست بود، تغییر کاربری پیدا کرد. در آن زمان از این دستگاه تنها برای ارزیابی وضعیت قلب و ریه استفاده می‌شد. به همین دلیل قیمت این دستگاه‌ها بسیار گران بود.

با گذشت زمان دستگاه‌های پیشرفته‌تری با همت بیل استاپ تولید و برای استفاده در خانه به بازار عرضه شد. امروزه این کالاها در انواع متفاوت باشگاهی و خانگی، با امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای به تولید می‌رسند و در دسترس عموم افراد قرار می‌گیرند.

تفاوت‌های تردمیل نسل قدیم با جدید در چیست؟

این دستگاه‌ها از زمان‌های قدیم تاکنون دچار تغییرات و تحولات بسیاری شده‌اند، به‌گونه‌ای که در هر فروشگاهی انواع متفاوتی از مدل‌های این دستگاه به فروش می‌رسد. در فروشگاه تردمیل آنلاین به راحتی قادر به تهیه این کالاها هستید.

در این فروشگاه آنلاین‌کلیه جزئیات هر دستگاه همراه با قیمت آن در اختیار مشتری قرار می‌گیرد و از هر کجای ایران قادر به سفارش مدل مورد نظر خود هستید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به وب سایت فروشگاه مورد نظر مراجعه کنید.

تفاوت دستگاه‌های نسل قدیم و جدید با یکدیگر از طریق ویژگی‌های ظاهری و امکانات به کار رفته در آنها قابل تشخیص است. در ادامه این تفاوت‌ها را بررسی می‌کنیم.

تفاوت در نوع دستگاه

تردمیل نوعی دستگاه ورزشی مجهز به تسمه است. از آنجایی‌که دستگاه‌های نسل قدیم بدون موتور به تولید می‌رسیدند و از نوع مکانیکی بودند، تسمه به‌صورت خودکار حرکت نمی‌کرد.

امروزه دستگاه‌های برقی این کار را برای ورزشکاران راحت‌تر کرده‌اند. زیرا با اتصال این دستگاه به برق نیروی لازم برای حرکت تسمه‌ها به‌صورت خودکار به آن وارد می‌شود. این تفاوت اساسی در نوع تردمیل‌های نسل قدیم و جدید استفاده از آن را برای کاربران راحت‌تر و دلپذیرتر کرده است.

جنس بدنه متفاوت

بدنه این دستگاه‌ها بیشتر از فولاد محکم و ضدزنگ است. البته این متریال در افزایش وزن این کالا و جابه‌جایی راحت آن مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند. به همین دلیل امروزه برخی از شرکت‌های تولید کننده این دستگاه برای برخی از مخاطبان خود از آلومینیوم در تولید بدنه این کالاها بهره می‌برند.

آلومینیوم به‌دلیل وزن کم و مقاومت بالا در تولید بدنه نسل جدید این دستگاه‌ها به کار می‌رود. البته این متریال دارای قیمت بالایی است و هر شرکتی از آن برای تولید کالاهای ورزشی خود استفاده نمی‌کند.

تفاوت در قدرت موتور

این دستگاه‌ها در ابتدا بدون موتور و به‌صورت مکانیکی به تولید می‌رسیدند. امروزه به‌دلیل راحتی استفاده از آنها، موتورهای پرقدرت در ساخت این دستگاه‌ها به کار می‌رود. قدرت موتورها از ۱ الی ۷ اسب‌بخار مشخص می‌شود. هر چقدر اسب‌بخار بالاتر باشد، قدرت و توان تردمیل بیشتر است. از این رو در نسل جدید این محصولات از موتور هایی با اسب‌بخار بالاتر استفاده می‌شود.

برخی از این موتورها با جریان برق مستقیم DC و برخی دیگر با جریان برق متناوب AC روشن می‌شوند. از آنجایی‌که دستگاه‌های دارای موتور DC کارایی پایین‌تری دارند و بعد از یک ساعت باید خاموش شوند، برای تولید دستگاه‌های خانگی گزینه‌ای مناسب هستند. زیرا هزینه‌ها و سر و صدای کمتری نیز دارند.

ابعاد متفاوت تردمیل

یکی دیگر از تفاوت‌های دستگاه‌های نسل قدیم با جدید، تفاوت آنها در ابعاد و اندازه است. امروزه این دستگاه‌ها را به‌گونه‌ای تولید می‌کنند که براحتی در محیط خانه، محل کار یا باشگاه‌ها قرار گیرند. از این رو ابعاد و اندازه آنها نسبت به نسل قدیم کاهش پیدا کرده است.

تفاوت در سرعت دستگاه‌های نسل جدید و قدیم

این دستگاه‌ها دارای تنظیمات سرعت هستند. به همین دلیل بر اساس مبتدی یا حرفه‌ای بودن کاربر، سرعت دستگاه قابل تنظیم است. سرعت اکثر دستگاه‌های نسل جدید حداکثر ده کیلومتر در ساعت است. البته سرعت تردمیل‌های حرفه‌ای و نسل جدید به 45 کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد. از این رو بر اساس نیاز خود باید نوع مناسبی از این دستگاه‌ها را انتخاب کنید.

تفاوت در امکانات

یکی از بهترین امکاناتی که در دستگاه‌های نسل جدید تعبیه شده است، ضربه گیر نام دارد. ضربه‌گیرها انواع متفاوتی دارند و بر اساس متریال به کار رفته در آنها انعطاف پذیری مشخصی را از خود نشان می دهند‌. در تولید دستگاه‌های جدید از ضربه گیر SDS استفاده می‌شود. این نوع از گاردهای حفاظتی لاستیک‌های ارتجاعی هستند که در زیر تسمه دستگاه قرار می‌گیرند و برای محافظت از مفاصل پایین تنه، عضلات و ستون فقرات کارایی دارند.

 

یکی دیگر از امکانات بی نظیر دستگاه‌های نسل جدید مانیتور تعبیه شده روی بدنه تردمیل است. از این طریق به‌صورت خودکار نرخ ضربان قلب، سرعت، میزان کالری‌سوزی، برنامه ورزشی از پیش تعیین شده، مسافت و غیره قابل تنظیم است. دستگاه‌های قدیمی از این امکانات بی‌بهره بودند.

تفاوت در شیب دستگاه‌های قدیم و جدید

دستگاه‌های قدیمی‌تر دارای تنظیمات شیب دستی از ۳ الی ۵ حالت هستند. در صورتی که شیب کالاهای نسل جدید به‌صورت برقی تنظیم می‌شود و از ۱۵ الی ۲۵ حالت نیز قابل تغییر است. این دستگاه‌ها براحتی از طریق فشردن یک دکمه به شیب مورد نظر کاربر می‌رسند.

در نتیجه...

تردمیل دستگاه ورزشی است که برای دویدن و راه رفتن به کار می‌رود. این دستگاه از زمان‌های قدیم تاکنون تغییرات بسیاری داشته است به‌گونه‌ای که امروزه شاهد نسل جدید و متفاوت این کالاها هستیم. دستگاه‌های هوازی قدیمی در ابعاد، قدرت موتور، نوع، امکانات، شیب دستگاه، جنس بدنه و غیره با دستگاه‌های امروزی تفاوت‌های بسیاری دارند.

از این رو هنگام  خرید تردمیل باشگاهی باید در ابتدا به بودجه و سپس به نیاز خود توجه کنید. زیرا تنوع این کالاها بسیار زیاد است و هر کدام از آنها بر اساس مدل و سال تولید خود قیمت گذاری و رده بندی می‌شوند.

فروشگاه تردمیل آنلاین

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 275
نمایش همه
علاقه مندی ها ()