یکی از بیماری های شایع که در سن میانسالی به وفور به چشم می خورد، استئوآرتریت است. آرتزور نام آشنا و شایع ترین شکل استئوآرتریت است که  امروزه در افراد بالای ۵۰ سال یافت می شود. آرتروز با کاهش فضای مفصلی، ساییدگی و پارگی مفاصل و غضروف های بین مفصلی ظهور می کند.

درد مفاصل در نهایت باعث کاهش عملکرد فرد می شود و درد زیادی به فرد تحمیل کند. آرتروز در نهایت می تواند منجر به آتروفی عضلانی شود و فرد را از انجام امور روزمره بازدارد. امروزه در ۱۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال بیمار آرتروز دیده می شود و خطرات ناشی از این بیماری اگر بیشتر از بیماری قلبی غروقی نباشد، کمتر نیست.

یکی از دغدغه های افراد بالای ۵۰ سال، یافتن دستگاه ورزشی مناسب است. افراد مبتلا به آرتروز محدودیت هایی جدی در زمینه ورزش های شدید و دویدن دارند. یافتن دستگاه ورزشی مناسب برای کاهش درد زانو و مفاصل و کمک به بهبودی شما بسیار مهم به نظر می رسد. اگر زانو درد دارید، می دانید که این درد می تواند شما را از انجام فعالیت های مورد علاقه بازدارد چنانچه خم شدن، بالا رفتن از پلهّ ها، ایستادن های طولانی مدت میتواند آزارنده به نظر رسد.

طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد، یکی از بهترین راه ها برای تسکین درد زانو و مفاصل، انجام ورزش های ایمن و موثر است. در واقع ورزش می تواند از طریق تقویت عضلات زانو، به کاهش درد، کمک شایانی کند.

در این مقاله از تردمیل آنلاین به این موضوع پرداخته شده است که آیا خرید تردمیل برای افراد مبتلا به آرتروز منطقی به نظر می رسد یا خیر

خرید تردمیل برای بیماری آرتروز

تردمیل، یکی از محبوب ترین و پراستفاده ترین دستگاه های ورزشی به شمار می رود. این دستگاه پرطرفدار هم در باشگاه و هم در منزل برای افرادی که تمایلی به ورزش در باشگاه ندارند، یافت می شود. به طور کلی تردمیل فواید زیادی دارد  که مهم ترین آن ها چربی سوزی، افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی، بهبود فعالیت قلبی عروقی و تقویت عضلات و ماهیچه ها است.

 استفاده از این دستگاه پرطرفدار محدودیت سنی ندارد و برای همه افرادی که شرایطی طبیعی دارند، مناسب به نظر می رسد. همچنین استفاده از این دستگاه نیاز به مهارت خاصی ندارد و برای افراد مبتدی و حرفه قابل استفاده است.

اما سوال مهمی که در این زمینه مطرح می شود آن است که آیا خرید تردمیل برای افراد مبتلا به آرتروز مناسب است یا خیر؟

آنچه امروزه توسط متخصصان ارتوپد توصیه  می شود پیاده روی های ملایم با تردمیل است. برای افراد مبتلا به آرتروز توجه به سه نکته ضروری به نظر می رسد:

توجه به وزن و کفش

هنگام دویدن بر روی هر سطحی، ضربه وارد شده به مچ، زانو و باسن به ۵ تا۶ برابر وزن بدن شما می رسد. پس منطقی به نظر می رسد که هرچه وزن شما پایین تر باشد، تاثیر منفی این ضربات روی مفاصل شما کمتر خواهد بود. توجه به این نکته برای افرادی که دچار چاقی مفرط هستند بسیار ضروری است.

یکی از نکات مهم دیگر برای جلوگیری از صدمات ناشی از تردمیل برای افراد مبتلا به آرتروز، استفاده از کفش های مناسب است. توصیه می  شود این افراد از کفش هایی استفاده کنند که در قسمت کف آن از بالشتک  استفاده شده است. این بالشتک ها، همانند ضربه گیر عمل می کنند و از ورود ضربات اضافی به مفاصل جلوگیری به عمل می آورند. پس قبل از خرید تردمیل، به دنبال خرید یک کفش مناسب باشید!!!

تکنیک

هنگام تمرین و دویدن روی تردمیل، در برخی از افراد به خصوص مبتدیان، مشاهده می شود که بیشتر فشار روی انگشتان پا است. هنگامی که فرد با انگشتان پا روی تردمیل می دود در واقع زانوی او بیشتر خم شده و مفاصل بیشتر درگیر می شوند.

نکته قابل توجه آن است که برخلاف دویدن در محیط بیرون و فضای غیر باشگاهی، سرعت دویدن روی تردمیل غیر طبیعی است و همین امر منجر به وارد کردن فشار اضافی به مفاصل زانو می شود. سوالی که اکنون به وجود می آید این است که نحوه درست دویدن روی تردمیل به چه شکل است؟ بهترین شیوه دویدن آن است که دونده هنگام تمرین روی وسط پا فرود آید تا فشار وارده بر همه نقاط پا پخش شود.

همچنین هنگام پیاده روی روی تردمیل، توصیه می شود فرد با پنجه پا پیاده روی کند، دلیل این امر آن است که نیروی ناشی از قدم زدن روی پنجه از طریق مچ پا و زانو به لگن منتقل می شود.

داشتن برنامه تمرینی

معمولا بیشتر افرادی که شروع به دویدن می کنند، انتظار دارند در مدت زمان کوتاهی سرعت دویدن خود را افزایش دهند. به جرات می توان گفت این مورد یکی از مهم ترین آسیب های دویدن است. این افراد تنها مشتاق آن هستند که سرعت دویدن خود را افزایش دهند و پس از آن از شیب دستگاه استفاده کنند.

شاید خسته کننده به نظر برسد اما یکی از راه های جلوگیری از صدمات ناشی از تردمیل برای افراد مبتلا به آرتروز، دویدن با سرعت ملایم و آهسته تجویز است.

آنچه متخصصان ارتوپد برای افراد مبتلا به  آرتروز تجویز می کنند، داشتن یک برنامه تمرینی مبتدی و پایبند بودن به آن برای ۳ الی ۴ ماه است. در واقع با پایبند بودن به این برنامه می توانید بعد از چند ماه خود را ارزیابی کنید و متوجه شوید که آیا این برنامه برای زانوهای شما مفید بوده است یا خیر

 

آیا خرید تردمیل برای مبتلایان به آرتروز مناسب تر است یا دستگاه های دیگر؟

علی رغم همه فوایدی که برای تردمیل وجود دارد، شاید خرید آن بهترین گزینه برای افراد مبتلا به آرتروز به شمار نرود. طبق گفته فیلیپ ریچز، متخصص بیومکانیک در اسکاتلند، به علت آن که افراد هنگام دویدن به صورت صاف و قائم ایستاده اند، مفاصل و تاندون های پا دچار کشیدگی شده و درد زانو ممکن است افزایش یابد. به همین علت خرید تردمیل، شاید بهترین گزینه نباشد 

جمع بندی

به نقل از یک جراح ارتوپد به نام دکتر جان استیدمن، ورزش ملایم و آهسته یکی از مهم ترین موارد در توانبخشی افرادی است که به آرتروز زانو مبتلا هستند. امروزه دستگاه های گوناگونی در بازار وجود دارد، اما به علت پرطرفدار بودن تردمیل، در این مقاله به نکات پیرامون این دستگاه پرداخته شد.

خواندن مواردی که در این مقاله از هایپرجیم به آن ها پرداخته شد، برای افرادی مناسب است که در خرید تردمیل مصمم هستند و به هر دلیلی این دستگاه جذاب را بر انواع دیگر دستگاه های ورزشی  ترجیح می دهند.

چنانچه در  خرید تردمیل باشگاهی مصمم هستید، بهتر است هنگام تمرین از شیب ۳ درصد استفاده کنید و کفش ورزشی مناسب، پوشیده باشید.

 

فروشگاه تردمیل آنلاین

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 278
نمایش همه
علاقه مندی ها ()